پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   مبارزه با سن گندم در 20 هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان
27 فروردین 1396 , ساعت 10:51

مبارزه با سن گندم در ۲۰ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 20 هزار هکتار از مزارع جنوب این استان آلوده به آفت سن گندم باشد به همین منظور عملیات پیشگیرانه از شیوع این آفت در این مزارع انجام می شود

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع جنوب این استان آلوده به آفت سن گندم باشد به همین منظور عملیات پیشگیرانه از شیوع این آفت در این مزارع انجام می شود.

اسلام شاهرخی روز یکشنبه  افزود: سن گندم خطرناک ترین آفت برای این محصول کشاورزی به شمار می رود که از درون دانه گندم تغذیه می کند و از محصول فقط پوسته به جا می ماند.
وی اظهار کرد: این آفت از نیمه دوم بهمن ماه در مزارع گندم به شکل سن مادر ریزش و شروع به وارد آوردن خسارت می کند و از اوایل فروردین ماه نیز پوره های این آفت ظاهر و موجب خسارت می شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با آفت سن گندم در بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع هفت شهر جنوب استان کرمان مبارزه شد و تمام سعی ما بر این است امسال هم از وارد آمدن خسارت به محصول گندم این منطقه جلوگیری شود.
طبق پیش‌ بینی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امسال ۱۷۰ هزار تن گندم از ۳۷ هزار هکتار مزرعه این منطقه برداشت می ‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید این محصول را در این منطقه داریم.
جنوب کرمان یکی از مناطق پیشرو در خرید تضمینی گندم است و ۱۰ مرکز در این منطقه وظیفه خرید گندم را برعهده دارند و در حال حاضر هم برداشت گندم از مزارع شهرستان های کهنوج و قلعه گنج اغاز شده است.
قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی یکهزار و ۳۰۰ تومان، گندم درم یکهزار و ۳۳۰ تومان است.
شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان کرمان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/a1EzVv

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیرحفظ نباتات استان بوشهر از توصیه‌های غیرکارشناسی توسط افراد ناآگاه در مورد شیوع بیماری فوزاریوم در مزارع گندم استان خبر داد و گفت: کشاورزان به توصیه‌های غیرکارشناسی توجه نکنند. احمد ...
جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
مجری طرح خودکفایی گندم کشور توصیه‌های ضروری به کشاورزان برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از کاهش تولید محصولات کشاورزی ارایه داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای سهراب ...
No Thoughts on مبارزه با سن گندم در ۲۰ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>