پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   طرح مهار آفت سن غلات در کردستان اجرا می‌شود
27 فروردین 1396 , ساعت 10:47

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

طرح مهار آفت سن غلات در کردستان اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طرح مهار آفت سن غلات به عنوان طرح اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان کردستان اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طرح مهار آفت سن غلات به عنوان طرح اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان کردستان اجرا می‌شود.

کریم ذوالفقاری شامگاه شنبه در نخستین جلسه ستاد مبارزه با سن و علف‌های هرز گندم و جو استان کردستان اظهار داشت: برای حفظ جایگاه کشوری کردستان باید تولید محصولات کشاورزی کاشت، داشت و برداشت در زمان مشخص اجرا شود.

وی گفت: طرح مهار آفت سنِ غلات به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان طرح اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان کردستان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان استان رتبه‌دار تولید گندم در کشور است، تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوای امسال، کشاورزان کردستانی باید برای برداشت محصول با کیفیت نسبت به تأمین کود مورد نیاز در راستای تغذیه گیاهی اقدام تا در آن زمان علاوه بر کیفیت، محصول خود را کامل برداشت کنند.

وی با اشاره به اهمیت کود گفت: در صورت نیاز کود لازم برای کشاورزان کردستانی تأمین می‌شود و در این زمینه مشکلی نداریم.

ذوالفقاری افزود: استان کردستان همیشه در کاشت به موقع پیشتاز بوده اما باید تلاش کنیم تا داشت و برداشت را هم به شرایط عالی برسانیم.

وی اظهار کرد: مبارزه به موقع با آفات یکی دیگر از شرایط تولید محصول با کیفیت بوده که براین اساس تأمین اعتبار برای خرید سم در هر شرایطی در اولویت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: مبارزه با آفات به ویژه سن غلات باید در زمان مشخص انجام شود چرا که عدم مبارزه به موقع با آفات، تولید محصولات کشاورزی را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: پهبادها ظرفیت مناسبی برای اجرای مبارزه با آفات هستند و استفاده از آنها با نظارت کارشناسان، دسترسی به امکانات و نیروی انسانی در زمان لازم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: طرح مهار آفت سن باید هر ساله به عنوان یک برنامه اقتصاد مقاومتی در زمان مشخص اجرا شود.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/G5RZK8

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on طرح مهار آفت سن غلات در کردستان اجرا می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>