پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   ۲۵۶ کارشناس مبارزه با سن غلات در زمان داشت گندم از مزارع مراقبت می‌کنند
28 فروردین 1396 , ساعت 12:29

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

۲۵۶ کارشناس مبارزه با سن غلات در زمان داشت گندم از مزارع مراقبت می‌کنند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان گفت: تعداد ۲۵۶ نفر از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در طول فصل داشت گندم ، وظیفه بازدید و مراقبت از مزارع ، تعیین ضرورت یا عدم نیاز به سمپاشی و اطلاع‌رسانی زمان مناسب کنترل آفت را برعهده دارند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان گفت: تعداد ۲۵۶ نفر از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در طول فصل داشت گندم ، وظیفه بازدید و مراقبت از مزارع ، تعیین ضرورت یا عدم نیاز به سمپاشی و اطلاع‌رسانی زمان مناسب کنترل آفت را برعهده دارند .

محمد غفوری با تاکید بر اینکه آفت سن غلات یک آفت بسیار خطرناک برای محصول گندم بوده که در صورت عدم کنترل بموقع ، موجب کاهش کیفیت آرد و نان حاصله از آن می گردد اظهار داشت: افت عملکرد مزارع نیزاز دیگر عوامل بروز سن غلات است که تاثیر مهمی در کاهش تولید خواهد داشت.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱۳۰۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو استان به منظور کنترل آفت سن سمپاشی گردید و پیش بینی میگردد امسال نیز حدود دویست هزار هکتار عملیات سمپاشی داشته باشیم .

غفوری گفت: تعداد ۲۵۶ نفر از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در طول فصل داشت گندم ، وظیفه بازدید و مراقبت از مزارع ، تعیین ضرورت یا عدم نیاز به سمپاشی و اطلاع رسانی زمان مناسب کنترل آفت را بر عهده دارند .

وی خاطرنشان کرد: کنترل آفت سن گندم در مرحله ریزش از مراتع به مزارع ( سن مادر ) نتیجه مطلوبتری را به دنبال خواهد داشت و کشاورزان بهتر است در صورت اعلام کارشناسان ، در این مرحله اقدام به سمپاشی نمایند .

وی تاکیدکرد: رعایت تناوب در مصرف سموم برای جلوگیری از ایجاد مقاومت و در نتیجه کاهش کارایی سم از اهمیت زیادی برخوردار است که در این رابطه سموم جدیدی برای کنترل آفت سن توصیه و معرفی شده است و ضرورت دارد کشاورزان ، هر سال از یک سم متفاوت برای سمپاشی مزارع استفاده کنند .

مدیر حفظ نباتات یادآورشد: سال قبل حدود ۱۱۹ هزار هکتار از مزارع گندم برای کنترل علف‌های هرز سمپاشی شد.

غفوری با اعلام اینکه، علفهای هرز هر چقدر زودتر از بین بروند سهم آب و کود بیشتری برای محصول باقی مانده و در نتیجه عملکرد مزارع افزایش خواهد یافت اظهار داشت: اعتبارات مورد نیاز برای کنترل آفات عمومی مزارع و باغات (موش‌ها و ملخ‌های صحرایی) فراهم شده است .

وی افزود: بررسی امکان استفاده از پهبادها برای پایش دقیق آفات و بیماری‌ها در مزارع و باغات و همچنین کانون کوبی و سمپاشی سریع نقاط آلوده در دستور کار مدیریت حفظ نباتات کردستان قرار خواهد گرفت .

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Q3VHxP

خبرگزاری ایلنا

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on ۲۵۶ کارشناس مبارزه با سن غلات در زمان داشت گندم از مزارع مراقبت می‌کنند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>