پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   تکنولوژی ای که به مقابله با تاج خروس می رود
20 اردیبهشت 1396 , ساعت 12:14

روباتی که به کمک کشاورزان پنبه کار می آید

تکنولوژی ای که به مقابله با تاج خروس می رود

معاون توسعه کسب و کار شرکت Blue River اعلام کرده است که یکی از ماموریت های بزرگ این شرکت ساخت روباتی است که بتواند با گونه ی مقاوم علف هرز از نوع "تاج خروس"به نام " Glyphosate-resistant Palmer amaranth" مقابله کند

معاون توسعه کسب و کار شرکت Blue River اعلام کرده است که یکی از ماموریت های بزرگ این شرکت ساخت روباتی است که بتواند با علف هرز تاج خروس مقاوم به گلایفوسیت مقابله کند.

تاج خروس
Ben Chostner می گوید: ما دنبال بر طرف کردن مشکلات محصولات زراعی هستیم و برای این که به کشاورزان پنبه کمک شود تا در برابر علف هرز مقاوم تاج خروس مقابله کنند، این یک مشکل بزرگ است، چراکه این علف های هرز در برابر آفت کش ها مقاوم شده اند، بنابراین ما به توسعه ابزاری برای کمک به حل این مشکل اقدام کرده ایم.

این ابزار (ماشین) نسل دوم تکنولوژی بینایی کامپیوتر Blue River ، به نام ” See & Spray ” است.
وی توضیح می دهد: See & Spray می تواند تمام گیاهان را در یک منطقه شناسایی کند و تنها علف کش را برای علف های هرز اعمال کند.
سیستم با بهره گیری از دوربین رنگی و تکنیک بینایی کامپیوتر به طور منظم، به همراه یاد گیری عمیق (۱) که قادر به شناسایی تمام گیاهان و طبقه بندی آن ها به صورت پنبه و علف های هرز است.

سال گذشته در بسیاری از اجزای سیستم ماشین مذکور به منظور افزایش مقاومت، و برای اطمینان از دوام اش، در شرایط سخت مزرعه تغییراتی داده شد. این در حالی است که آزمایش در مزارع پنبه در کالیفرنیا انجام شد. همچنین قرار است در این فصل آزمون هایی در مرکز منطقه پنبه کشور انجام شود.

وی افزود:”ما دنبال دو موضوع هستیم؛ نخست، بررسی عملکرد و دوم دریافت بازخورد از سوی کشاورزان، این در حالی است که پیش از این ما توانایی اعمال مستقیم علف کش برای از بین بردن علف های هرز را نداشتیم . “این در حالی است که باید کارهایی بیشتری در زمینه توسعه مشخصات محصولات آفت کش ها انجام شود.

در نهایت، Chostner می گوید:  ابزار باید به اندازه ی کافی انعطاف پذیر باشد که بتوان برای محصولاتی به جای پنبه مانند بادام زمینی، سویا، ذرت نیز استفاده کرد.

اگر همه موارد طبق برنامه پیش رود، Chostner امیدوار است تا به صورت تجاری و محدود در سال ۲۰۱۸ عرضه شود.

گفتنی است Blue River Technology ، شرکتی است که پنج سال در زمینه رباتیک ، بینایی کامپیوتر، و یادگیری عمیق برای ایجاد راه حل هایی برای برطرف کردن چالش های دشوار کشاورزی، فعالیت می کند و جزو گروه های نادر شرکت کشاورزی محور با تمرکز بر لیزر است.

 

پی نوشت:

۱- Deep learning :یادگیری عمیق زیرشاخه‌ای ازیادگیری ماشینی است که از لایه‌های متعدد تبدیلات خطی به منظور پردازش سیگنال‌های حسی مانند صدا و تصویر استفاده می‌کند. ماشین در این روش هر مفهوم پیچیده را به مفاهیم ساده‌تری تقسیم می کند، و با ادامه‌ی این روند به مفاهیم پایه‌ای می رسد که قادر به تصمیم‌گیری برای آن‌‌ها است و بدین ترتیب نیازی به نظارت کامل انسان برای مشخص کردن اطلاعات لازم ماشین در هر لحظه نیست.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/5OEdqn

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)

مطالب مرتبط

No Thoughts on تکنولوژی ای که به مقابله با تاج خروس می رود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>