جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان رضوی  »   گرما و بادزدگی باغات پسته خراسان رضوی را خسارت‌زده کرد
27 خرداد 1396 , ساعت 15:38

معاون بانک کشاورزی خراسان رضوی:

گرما و بادزدگی باغات پسته خراسان رضوی را خسارت‌زده کرد

معاون بیمه بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: گرما و بادزدگی خسارات زیادی را به باغات پسته در شهرستان‌های خراسان رضوی به ویژه تربت حیدریه و فیض آباد وارد کرده است

معاون بیمه بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: گرما و بادزدگی خسارات زیادی را به باغات پسته در شهرستان‌های خراسان رضوی به ویژه تربت حیدریه و فیض آباد وارد کرده است.

محمودرضا فرزانه در مشهد مقدس اظهار داشت: در ابتدای اردیبهشت ماه که زمان تلقیح بخش زیادی از باغات پسته در خراسان‌رضوی بود گرمای زیادی به‌وجود آمد که خسارات زیادی را برای مزارع این محصول به همراه داشت.

وی بیان کرد: البته ارقام دیگری مانند پسته اکبری که زمان گل‌دهی آنها دیرتر است کمتر دچار آسیب دیدگی شدند اما اکثر باغات پسته در مناطق پسته خیز مانند فیض آباد و تربت حیدریه دچار مشکلات زیادی شده‌اند که هنوز میزان خسارت آنها مشخص نیست.

معاون بیمه بانک کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: برای هفته آینده که موج گرما در راه است هم خساراتی پیش‌بینی می‌شود اما میزان آن قطعا به اندازه موج گرمای پیشین نیست.

فرزانه بیان کرد: در محصولاتی مانند پسته که میزان خسارات اصلی در هنگام کیل‌گیری تولید مشخص می‌شود نمی‌توان هم اکنون برآوردهایی را انجام داد اما گزارشات زیادی از موضوع خسارت رسیدن به باغات آن به دست صندوق بیمه کشاورزی در خراسان رضوی رسیده است.

وی تأکید کرد: همچنین در مورد مزارع پسته در خراسان رضوی خسارات ناشی از بادزدگی نیز گزارش شده که میزان آنها هم بعد از سنجش میزان تولید مشخص می‌شود تا بتوان برای پرداخت غرامات به کشاورزان اقدام کرد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/m1RrC7

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

No Thoughts on گرما و بادزدگی باغات پسته خراسان رضوی را خسارت‌زده کرد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>