جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی  »   5900 هکتار از مزارع استان با آفت کارادرینا مبارزه شد
29 خرداد 1396 , ساعت 12:33

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۵۹۰۰ هکتار از مزارع استان با آفت کارادرینا مبارزه شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون در سطح پنج هزار و 900 هکتار از کشتزارهای این استان با آفت کارادرینا مبارزه شده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون در سطح پنج هزار و ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای این استان با آفت کارادرینا مبارزه شده است.

محمد رضایی روز دوشنبه با بیان اینکه مبارزه با این آفات از اواسط خرداد ماه در این استان آغاز شده است اظهار کرد: در مزارع ذرت، چغندرقند، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی، نخود و خیار مبارزه با این آفات صورت گرفته است.
وی گفت: بیشترین سطح مبارزه در مزارع پنبه مانه و سملقان با هزار و ۹۰۰ هکتار و پس از مزارع چغندر قند شیروان با هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه انجام شده و همچنان ادامه دارد.
رضایی افزود: این آفت در استان عمدتا به محصولات که با تاخیر کشت می شود از جمله پیاز، سیب زمینی، چغندر قند، یونجه، گوجه و… ظاهر می شود و خسارت وارد می کند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه یک حشره از این آفت ۱۵۰۰ عدد تخم گذاری می کند گفت: میزان جفت گیری و زاد و ولد این حشره بالا و همه چیز خوار است که هم اکنون مبارزه با این آفت در سطح مزارع کل استان از هفته قبل شروع شده است.
رضایی افزود: طی چند سال اخیر این آفت در استان نبوده و آفت اتفاقی است که به دور از آفتاب فعالیت می کند و بهترین زمان مبارزه با آن شب است.
وی برای جلوگیری از خسارت این آفات به مزارع استان تاکید است همه کشاورزان باید با کارشناسان مربوط هماهنگی لازم را داشته باشند تا شاهد خسارت در این زمینه نباشیم.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/kQo1eK

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی "مـدیریت تلفیقی آفات سبزی و جالیز در گلخانه" توســـط دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با همکاری محققین موسـسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. در سالهای اخیر، ...
دهه هاي اخير ، روشهای کنترل طبیعی آفات ،جای سموم مضر کشاورزی را گرفته است. طبق استاندارد های جهانی، امروزه در دنیای کشاورزی مدرن دیگر جایی برای سموم زراعی وجود ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیشترین سطح مبارزه با آفت کارادرینا در این استان مربوط به کشتزارهای پنبه و چغندرقند شهرستان مانه و سملقان بوده است. محمد رضایی روز سه شنبه ...
در راستای رشد اقتصادی صنعت کشاورزی جامائیکا، کارگاه آموزشی درباره استفاده از نرم افزار های تخصصی برای کمک به مدیریت کرم برگخوار چغندرقند beet armyworm):BAW ) برگزار شد. بیش از ۴۵ نفر از پرسنل فنی وزارت ...
No Thoughts on ۵۹۰۰ هکتار از مزارع استان با آفت کارادرینا مبارزه شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>