پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   بیش از 38 هزار تن محصول کشاورزی استان گواهی بهداشتی گرفتند
28 خرداد 1396 , ساعت 16:25

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

بیش از ۳۸ هزار تن محصول کشاورزی استان گواهی بهداشتی گرفتند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه قرنطینه نباتی جزء مصوبات قانونی بوده است، گفت: سال گذشته بیش از 38 هزار تن محصول کشاورزی گواهی بهداشتی از این سازمان دریافت کردند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه قرنطینه نباتی جزء مصوبات قانونی بوده است، گفت: سال گذشته بیش از ۳۸ هزار تن محصول کشاورزی گواهی بهداشتی از این سازمان دریافت کردند.

منصور رضوانی‌جلال اظهار کرد: قرنطینه نباتی و صدور گواهی بهداشت برای اطمینان از سلامت محصولات کشاورزی توسط ۲ مرکز در گمرک همدان و ملایر انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: محصولات صادراتی استان از جمله کشمش، گردو و محصولات سبزی و صیفی و سیب‌زمینی در مرکز قرنطینه نباتی گمرکات استان بررسی شده و گواهی بهداشت دریافت می‌کنند تا از راه قانونی به کشورهای دیگر صادر شوند.

وی با تأکید بر اینکه گواهی بهداشتی آبروی هر کشوری برای صادرات محصولات کشاورزی است، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار تن محصول کشاورزی که عمدتا کشمش بوده برای صادرات به ۲۵ کشور دنیا گواهی بهداشت دریافت کردند.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه سال گذشته هیچ‌گونه مرجوعی در صادرات محصولات کشاورزی استان رخ نداد، خاطرنشان کرد: در صورتی که محصولات کشاورزی از مبادی قانونی و پس از طی مراحل قانونی صادر شوند مرجوع نخواهند شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه هر محموله‌ای که وارد کشور می‌شود، باید مجوزهای لازم را از سازمان حفظ نباتات کشور و گواهی بهداشت نباتی از کشور مبدأ را داشته باشد، عنوان کرد: در محموله سیب‌زمینی و گل‌های شاخه بریده‌ای که وارد استان می‌شود، قرنطینه پس از ورود صورت می‌گیرد تا از نبود آفات و عوامل بیماری‌زا اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه قرنطینه نباتی یکی از وظایف حاکمیتی حفظ نباتات برای جلوگیری از ورود عوامل خسارت‌زای گیاهی است، یادآور شد: امسال ۱۵۰ تن سیب‌زمینی وارداتی در گمرک همدان قرنطینه پس از ورود شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

رضوانی‌جلال با اشاره به مبارزه با سن غلات در مزارع استان، تأکید کرد: تا کنون در ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان مبارزه با سن صورت گرفته که ۱۶۰ هزار هکتار در مرحله پوره و ۱۴۰ هزار هکتار مبارزه با سن مادر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مزارع دیم که دچار آسیب شده‌اند، کشاورزان اقدام به مبارزه با سن ندارند که سازمان جهادکشاورزی برنامه دارد مبارزه با سن غلات در مزارع رها شده را انجام دهد تا به مزارع دیگر هجوم نیاورند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/QGcTkd

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on بیش از ۳۸ هزار تن محصول کشاورزی استان گواهی بهداشتی گرفتند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>