جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, لرستان  »   افزایش جمعیت ملخ‌ها در لرستان
3 تیر 1396 , ساعت 11:52

افزایش جمعیت ملخ‌ها در لرستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از مبارزه علیه آفت ملخ در مزارع لرستان خبر داد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از مبارزه علیه آفت ملخ در مزارع لرستان خبر داد.

‌مهندس مجید جوادی  اظهار کرد: متأسفانه در فصل زراعی جاری زمستان و پاییز با کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم که باعث ایجاد مراتع ضعیف شد.
وی اضافه کرد: با بارندگی‌هایی که طی بهار داشتیم رطوبت در خاک افزایش یافت و متاسفانه ملخ که در خاک تخم‌ریزی می‌کند، این رطوبت موجب تفریق تخم و افزایش پوره آنها شد.

جوادی با بیان اینکه با این شرایط جمعیت ملخ‌ها در مراتع افزایش یافت، افزود: به علت نبود تغذیه کافی در این عرصه‌ها بخشی از آنها به سمت اراضی حاشیه مراتع و جنگل‌ها هجوم آوردند که حال مبارزه علیه این حشره در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان ازجمله کانون‌های هجوم این آفت را سپیددشت، ریمله، خرم‌آباد، دورود و الیگودرز عنوان کرد و گفت: ملخ جزء آفات عمومی محسوب می‌شود و در همین راستا هزینه مبارزه علیه آن برعهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی برای مبارزه سم تأمین شده است، ادامه داد: هر جا که احتمال خسارت هست سریعاً کارشناسان سازمان به محلول‌پاشی مزرعه می‌پردازند کما اینکه در شول‌آباد و سپیددشت این کار انجام شده است و فعلاً مشکل خاصی نداریم.

جوادی خاطرنشان کرد: در شهرستان پلدختر و منطقه کرکی نیز ۵۰ هکتار از برنجکاری‌ها علیه این آفت سم‌پاشی شده‌اند و تابحال بالای هزار هکتار مبارزه داشته‌ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ملخ حمله کننده به مزارع از نوع شاخک بلند و بومی استان است، گفت: به صورت طبیعی کنترل‌کننده‌های آنها ازجمله پرندگان و حشرات وجود دارند اما حال جمعیت آنها از آستانه گذشته و نیاز به مبارزه شیمیایی و محلول‌پاشی دارد.

وی یادآور شد: در گذشته از طعمه‌پاشی استفاده می‌شد که به علت مصرف این طعمه‌ها به وسیله سایر موجودات ازجمله پرندگان و مرگ و میر آنها این نوع مبارزه ممنوع شد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/HcmL9x

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on افزایش جمعیت ملخ‌ها در لرستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>