جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی  »   2 هزار هکتار باغ انگور شیروان علیه سفیدک سم پاشی شد
1 تیر 1396 , ساعت 20:17

۲ هزار هکتار باغ انگور شیروان علیه سفیدک سم پاشی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: امسال در سطح ۲ هزار هکتار از باغ های این شهرستان خراسان شمالی علیه آفت سفیدک سم پاشی و مبارزه شد.

سعید خوشقامت پنجشنبه سطح تاکستان های انگور در این شهرستان را سه هزار و ۷۵ هکتار عنوان و اظهار کرد: عمده ترین مراکز تولید انگور در شهرستان شیروان و فاروج می باشد.
وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت انگور این شهرستان مربوط به گونه سلطانی است گفت: صاحبی، خلیلی، لعل، شصت عروس، یاقوتی، عسگری، قفقازی و … از دیگر ارقام انگور تولیدی این شهرستان هستند.
خوشقامت با بیان اینکه در سال زراعی جاری، مبارزه با علف های غلات در این شهرستان در سطح ۱۳ هزار و ۳۵۱ هکتار صورت گرفته است افزود: همچنین مبارزه با سن مادری و پوره سن در سطح ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار ، مبارزه با شته روسی در سطح ۴۵۳ هکتار از مزارع گندم و سم پاشی در سطح ۷۳ هکتار از مزارع کلزا صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کشاورزان باید همه ساله به منظور افزایش عملکرد محصول گندم، مبارزه با علف های هرز در مزارع خود را جدی بگیرند و به توصیه های کارشناسان مستقر در مراکز جهادکشاورزی توجه کنند تا دچار خسارت نشوند.
شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی است که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Eb7fgn

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

سفیدک داخلی یکی از خسارت بارترین آفات باغ های انگور است و اطلاع رسانی بموقع و سمپاشی در زمان مناسب، عامل اساسی در کنترل بیماری سفیدک سطحی انگور است. مدیر ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیماری سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌های رها شده به خصوص مناطق دیم این استان مشاهده شده است. محمد رضایی روز شنبه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باغداران برای مبارزه با بیماری سفیدک انگور عملیات سم پاشی را در باغات خود انجام می‌دهند. محمد رضایی در پاسخ به ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و رطوبت بالا و نیز پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش ها در روزهای آینده کشاورزان این استان مزارع ...
No Thoughts on ۲ هزار هکتار باغ انگور شیروان علیه سفیدک سم پاشی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>