خسارت به نخیلات ریگان بر اثر شدت گرمی هوا

خسارت به نخیلات در ریگان کرمان

چاپ

فرماندار شهرستان ریگان گفت :گرمای بالای ۵۰درجه طی روزهای اخیر موجب گرمازدگی ۳۵نفر از مردم و همچنین خسارت هنگفتی به محصولات کشاورزی این شهرستان بخصوص نخیلات شده است .
امین باقری عصر جمعه بیان داشت: طی دو روز متوالی گرمای حدود ۵۶درجه ای در این شهرستان ۳۵نفر را به علت گرمازدگی شدید روانه مراکز درمانی این شهرستان کرده است .
وی بیان داشت: گرمای زیاد علاوه بر مشکلاتی برای سلامت اهالی شهرستان موجب خسارت به محصول خرمای شهرستان شد به طوری که قرمزی شدن خوشه های نارس خرما در این شهرستان را بدنبال داشته است.
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه گرمای بالای ۵۰درجه و افزایش توفانهای شن و ریزگردها در شهرستان ریگان موجب ریزش ۳۰درصدی محصول خرما شده و بیش از ۳هزار تن از محصول خرمای این منطقه در اثر شدت گرما بر زمین ریخت که این امر کشاورزان ریگانی را بسیار متضرر کرده است .
وی اضافه کرد:این میزان خسارت بیشتر به نخیلات و باغهای روستاهای چاه ملک ،دهرضا، علی آبادپشت وقسمتی از شهر ریگان که در مسیر توفانهای شدید شن وکویری شهرستان می باشند نیز وارد گردیده است .
فرماندار ریگان همچنین از ازدحام جمعیت در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان خبر داد و بیان داشت: افت ولتاژ برق در روستاهای این شهرستان نیز مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده است .
باقری تصریح کرد : خشک شدن مزارع یونجه های شهرستان بر اثر افزایش دما و از بین رفتن نخیلات در این شهرستان خسارات زیادی به کشاورزان ریگانی وارد کرده است .
وی با اشاره به وضعیت بحرانی طی دو روز در این شهرستان بیان داشت: گرمای زیاد آسایش اهالی ریگان را سلب کرده است .
فرماندار ریگان عنوان کرد :در بعضی از مناطق شهرستان امکان تردد در روستاهای کویری شهرستان به دلیل تشدید دما وجود ندارد .
باقری اظهار داشت :تمامی ادارات آب و برق شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند تا با جلوگیری از هر گونه قطعی آب و برق در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات را برطرف نمایند .
وی وضعیت ریگان را طی دو روز اخیر بحرانی برشمرد و ابراز داشت در صورت تداوم گرما مشکلات عدیده ای در این شهرستان به وجود خواهد آمد.
شهرستان کویری ریگان با وسعت ۸هزار کیلومتر مربع وجمعیت ۹۶هزار نفری تا مرکز استان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/UEao8X