پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   خانواده سلطنتی انگلیس به‌ دنبال کشت ارگانیک
5 تیر 1396 , ساعت 11:27

در مراسم هفتادمین سالگرد انجمن خاک در لندن

خانواده سلطنتی انگلیس به‌ دنبال کشت ارگانیک

در حالی که جهان مدرن به سرعت به سوی محصولات ناسالم تراریخته می‌رود که برای دام و انسان و طبیعت آثار غیرقابل اجتنابی دارد، خانواده سلطنتی در انگلستان به سوی کشاورزی ارگانیک رفته است

در حالی که جهان مدرن به سرعت به سوی محصولات ناسالم تراریخته می رود که برای دام و انسان و طبیعت آثار غیرقابل اجتنابی دارد، خانواده سلطنتی در انگلستان به سوی کشاورزی ارگانیک رفته است.

پرنس چارلز در مراسم هفتادمین سالگرد انجمن خاک در لندن (برابر با ۲۲ ژوئن)، بر استفاده از کشاورزی ارگانیک و شیوه های سازگار با محیط زیست تاکید کرد.

وی گفت: “تنها امید ما برای بازگرداندن آسیب های وارده به محیط زیست و کاهش بخش های گسترده ای از زمین های کشاورزی، استفاده از روش های ارگانیک است .”

خانواده سلطنتی انگلیس به‌ دنبال کشت ارگانیک

پرنس چارلز، کسی است که به مدت طولانی از مدافعان کشاورزی ارگانیک بوده است. وی خطاب به حاضران گفت: “خانم ها و آقایان، بسیار روشن است که آینده ی بشریت تا حد بسیار زیادی به استفاده و توسعه فعالیت های کشاورزی پایدار، همراه با اصول ارگانیک وابسته است.”

وی افزود: “با این حال با وجود تلاش های فوق العاده انجمن خاک، افراد و سازمان ها در سراسر جهان در زمینه سلامت و بهداشت عمومی، اما شرایط بدتر، شده است؛ به طوری که سهم بیش تر زمین های کشاورزی هنوز به تولید سنتی اختصاص دارد و بازار آلی همچنان در سطح قابل قبولی نیست.”

خانواده سلطنتی انگلیس به‌ دنبال کشت ارگانیک

پرنس چارلز یادآور شد: “به عنوان مثال، تاثیر کودهای شیمیایی و آفت کش ها روی خاک و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک می تواند روی سلامت تاثیر گذارد، این درحالی است که من کشاورزی ارگانیک را از اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز کردم. زمانی که تصمیم به پیدا کردن روشی برای تولید مواد غذایی در ملک شخصی خود گلاسترشر به دور از فعالیت کشاورزی معمولی، صنعتی گرفتم .” چراکه به باور وی (روش غیر ارگانیک ) “تاثیر فاجعه بار” روی حاصلخیزی خاک، تنوع زیستی، گیاهان، حیوانات و سلامت انسان دارد.

وی توضیح می دهد: “زمانی که نخستین بار کشاورزی ارگانیک را به طور جدی آغاز کردم، تقریبا ۴۰ جریب از مزرعه Duchy Home در قلمرو HIGHGROVE (محل اقامت خانواده چارلز) در سال ۱۹۸۵ را به این کشت اختصاص دادم – در مدت کوتاهی پس از آن – با بقیه زمین به کشاورزی ارگانیک پرداختم. البته تمام اعضای خانواده با این تصمیم موافق نبودند!”

خانواده سلطنتی انگلیس به‌ دنبال کشت ارگانیک
وی افزود: “با این حال، با وجود ۷۰ سال تلاش ( انجمن خاک) ، تغییرات به اندازه کافی سریع نبوده است. آنچه کاملا روشن است، تشدید تغییرات آب و هوایی است که این مسئله نقش انجمن خاک را مهم تر از همیشه می کند ، بنابراین تلاش های بیشتر همچنان باید ادامه یابد.”

گفتنی است انجمن خاک در سال ۱۹۴۶ توسط کشاورزان، دانشمندان، پزشکان و متخصصان تغذیه برای ارتقاء پیوند میان سلامت خاک، محیط سالم، سلامت حیوانات، سلامت انسان ها تاسیس شد و پرنس چارلز از سال ۱۹۹۹ به عنوان حامی این سازمان در آمده است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/N6S19R

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on خانواده سلطنتی انگلیس به‌ دنبال کشت ارگانیک

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>