پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   آموزش کارمندان وزارت کشاورزی جامائیکا در زمینه استفاده از نرم افزار مدیریت آفات
9 تیر 1396 , ساعت 16:17

در راستای مدیریت آفت کرم برگخوار چغندر قند در جامائیکا انجام شد

آموزش کارمندان وزارت کشاورزی جامائیکا در زمینه استفاده از نرم افزار مدیریت آفات

در راستای رشد اقتصادی صنعت کشاورزی جامائیکا، کارگاه آموزشی درباره استفاده از نرم افزار های تخصصی برای کمک به مدیریت کرم برگخوار چغندرقند beet armyworm):BAW ) برگزار شد

در راستای رشد اقتصادی صنعت کشاورزی جامائیکا، کارگاه آموزشی درباره استفاده از نرم افزار های تخصصی برای کمک به مدیریت کرم برگخوار چغندرقند beet armyworm):BAW ) برگزار شد.

بیش از ۴۵ نفر از پرسنل فنی وزارت صنایع، تجارت، کشاورزی و شیلات (MICAF) (۱) ، از آموزش های مربوط به چگونگی استفاده از نرم افزار Open Data Kit (ODK) بهره برده اند.

ODK یک نرم افزار منبع باز است که می تواند روی گوشی های هوشمند و / یا تبلت آپلود شود، به طوری که می تواند در زمان واقعی، اطلاعات را با استفاده از فرم های دیجیتال قابل تنظیم به یک پایگاه داده مبتنی بر ابر (۲) انتقال دهد.

این کارگاه آموزشی با کمک مالی صندوق اقتصاد جاماییکا USAID (آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده امریکا) و پروژه انطباق اکوسیستم با تغییرات آب و هوا به نام Ja REEACH II و بخش مدیریت زمین کشاورزی وزارت صنایع، تجارت، کشاورزی و شیلات، ۱۴ ژوئن در ایستگاه تحقیقات کشاورزی بودلس (Bodles) در منطقه ای در St Catherine جامائیکا برگزار شد.

انتظار می رود این نرم افزار به بهبود زمان واقعی جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش برای پیشبرد مدیریت تلفیقی آفت کرم برگخوار چغندرقند و دیگر آفات که کشاورزی را تحت تاثیر قرار می دهند، کمک کند.

همچنین این طرح به تجهیزات ایستگاه تحقیقات کشاورزی بودلس و سازمان توسعه کشاورزی روستایی با قابلیت استفاده از پلت فرم تلفن همراه برای نظارت هدفمند اثرات آفت و همراه با اطلاعات آب و هوایی، توسعه مدل های پیش بینی برای کمک به پیش بینی شیوع آفات مجهز شده است. به طوری که می تواند برای اقدام پیشگیرانه و سریع به کشاورزان برای محافظت از عملیات مزرعه شان کمک کند.

در ماه مه، ارزیابی های سازمان توسعه روستایی کشاورزی از مزارع آسیب دیده در مناطق کاماپن و بول ساوانا در منطقه St Elizabeth ، و مناطق دیگر در جنوب منچستر جاماییکا، نشان داد که ۵۴ هکتار از محصول از زمان شیوع آفت در ماه مارس ازبین رفته، به طوری که دارای ارزشی در حدود ۱۱۱ میلیون دلار را دربر داشته است.

گفتنی است ، از دهه ۱۹۹۰، محصولات کشاورزی در جامائیکا تحت تاثیر آفت قرار گرفته اند، به گونه ای که آفت کرم برگخوار چغندرقند باعث ضرر رساندن میلیون ها دلار میلیون به کشاورزان شده است.

 

پی نوشت:

۱- (Ministry of Industry, Commerce, Agriculture and Fisheries (MICAF

۲- cloud-located database : نوعی پایگاه داده برپایه اینترنت (رایانش ابری) است که کاربران می‌توانند به طور مستقل و با استفاده از یکماشین مجازی(نرم افزار) پایگاه‌های داده را روی ابر راه اندازی کنند و یا این که کاربران یک اکانت (حساب کاربری) دسترسی به سرویس‌های پایگاه داده را که توسط ارائه دهندگان پایگاه داده ابری نگهداری می‌شوند خریداری کنند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/1p1YKg

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی "مـدیریت تلفیقی آفات سبزی و جالیز در گلخانه" توســـط دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با همکاری محققین موسـسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. در سالهای اخیر، ...
دهه هاي اخير ، روشهای کنترل طبیعی آفات ،جای سموم مضر کشاورزی را گرفته است. طبق استاندارد های جهانی، امروزه در دنیای کشاورزی مدرن دیگر جایی برای سموم زراعی وجود ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیشترین سطح مبارزه با آفت کارادرینا در این استان مربوط به کشتزارهای پنبه و چغندرقند شهرستان مانه و سملقان بوده است. محمد رضایی روز سه شنبه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مبارزه با این آفت در سطح پنج هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع استان که درگیر این آفت بود انجام‌شده است. محمدرضایی در بجنورد ...
No Thoughts on آموزش کارمندان وزارت کشاورزی جامائیکا در زمینه استفاده از نرم افزار مدیریت آفات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>