پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در 19 هزار هکتار از اراضی آبیک
7 تیر 1396 , ساعت 14:39

مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در ۱۹ هزار هکتار از اراضی آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از عملیات مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در سطح 19 هزار و 646 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از عملیات مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در سطح ۱۹ هزار و ۶۴۶ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد.

بیژن لطفی اظهار کرد: از این میزان سطح مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز ۱۵ هزار و ۶۱۵ هکتار در مزارع گندم و ۴۰۱۳ هکتار در مزارع جو انجام‌ شده است.

وی ادامه داد: با توجه با این‌که رقابت علف‌های هرز با محصول اصلی در جذب رطوبت، مواد غذایی و اشغال فضا موجب خسارت کمی و کیفی در عملکرد محصول می‌شود بنابراین مبارزه با آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: با توجه به آموزش‌های فنی ارائه‌شده، شمار کشاورزان و بهره‌بردارانی که اقدام به سم‌پاشی علف‌های هرز در مزارع کشاورزی می‌کنند افزایش‌ یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سم‌پاشی و مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز باید زمان سم‌پاشی و استفاده نکردن از سموم جدید به پایداری علف‌های هرز در مزارع توجه ویژه‌ای منجر شود.

لطفی بر ضرورت اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و مناسب هم‌چنین ارائه فعالیت‌های آموزشی به کشاورزان در مبارزه به‌موقع، به‌کارگیری روش‌های جدید سم‌پاشی و سموم مختلف می‌تواند نقش بسزایی در مبارزه شیمیایی تأثیرگذار باشد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/CKLrsY

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

مجری طرح خودکفایی گندم کشور توصیه‌های ضروری به کشاورزان برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از کاهش تولید محصولات کشاورزی ارایه داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای سهراب ...
مقامات یک پارک در شهر سان آنتونیو در آمریکا از بز‌ها برای از بین بردن علف‌های هرز استفاده می‌کنند. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل ...
بیش از ۲ میلیون هکتار مبارزه با علف‌های هرز در اراضی کشاورزی کشور در سال زراعی جاری انجام شده است. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
اولین سمپوزیوم علمی "مقاومت علف های هرز به علف كش ها" ....
No Thoughts on مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در ۱۹ هزار هکتار از اراضی آبیک

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>