پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند
11 تیر 1396 , ساعت 18:39

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان:

۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند گفت: ۱۷ مورد پرونده قاچاق به جهاد کشاورزی ارجاع داده شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند گفت: ۱۷ مورد پرونده قاچاق به جهاد کشاورزی ارجاع داده شده است.

شهرام پرورش ظهر امروز در حمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۲ تیرماه ۱۳۸۱ سالروز فرمان مقام معظم رهبری در ارتباط با مقابله با قاچاق کالا و ارز است اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با تأمین و امنیت مواد غذایی وظیفه داشته و وزارتخانه سعی دارد تا ضریب خود اتکایی و افزایش تولید به گونه‌ای باشد که کمترین واردات محصولات کشاورزی را داشته باشیم.

پرورش با اشاره به اینکه قبل از اینکه محصولی وارد کشور شود باید گواهی بهداشتی گرفته و قرنطینه شود گفت: ولی ‌در قاچاق این مسائل رعایت نمی‌شود و یکی از موارد موثر برای کاهش قاچاق فرهنگ‌سازی در راستای مصرف نهاده‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه سموم مورد استفاده کشاورزان باید از مبادی قانونی وارد شود تا مواد اولیه و مواد زیست محیطی مورد آزمایش قرار گیرد عنوان کرد: در غیر این صورت هر نوع مواد سمی که به وسیله قاچاق وارد کشور می‌شود باید معدوم شده و غیر قابل استفاده برای بخش کشاورزی باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ نوع مواد کودی در کشور مورد بررسی قرار گرفته تصریح کرد: از سال ۹۲ کارگروه مواد کودی در کشور ایجاد شده است.

پرورش با بیان اینکه مصرف کود‌های شیمیایی کمتر شده و کود‌های غیر شیمیایی جایگزین آن شده است افزود: نیاز بود تا مواد کودی مورد ساماندهی قرار گیرد و با هماهنگی لازم مقرر شد که هر نوع مواد کودی مورد عرضه برای کشاورزان استاندارد‌های لازم را داشته باشند.

پرورش عنوان کرد: ظرف مدت دو سال گذشته کارگروه مواد کودی در استان همدان تشکیل شد و در این راستا فروشگاه‌هایی که از جهاد مجور دارند عرضه کود و سموم را به صورت هفتگی، ماهانه و ۶ ماه یکبار با پایش عرضه می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه فروشنده‌های سموم در همدان ساماندهی شده اظهار داشت: در کاری مشترک با سازمان صنعت معدن و معاونت بازرسی این سازمان کلیه واحدهای کودی و سموم که دارای پروانه کسب از سازمان صنعت ساماندهی شدند که ۹۰ درصد آنها یعنی ۱۰۰ واحد در این طرح ساماندهی شدند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و تأکید بر اینکه باید قاچاق را به حداقل رساند، گفت: قاچاق درآمدزایی هنگفتی برای سودجویان دارد. بیشتر قاچاق در حوزه سموم و کود‌هاست که برای سموم پس از کشف دستور امحا داده می‌شود و کود‌ها نیز در صورت عدم تایید از بین برده می‌شوند.

پرورش از ارجاع ۱۷ مورد پرونده قاچاق به جهاد کشاورزی خبر داد و بیان کرد: نتایج داوری هر ۱۷ پرونده برای تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به واردات قاچاق محصولات کشاورزی در همدان عنوان کرد: واردات در حوزه لیموترش، پرتقال، گلابی، مغز فندق، مغز گردو، مغز بادام و غیره بوده و سعی شده تولیدات کشاورزی در همدان صادرات‌محور باشد.

وی تصریح کرد: در رابطه با تشخیص گردوی قاچاق با گردوی تولید داخل گردو ایرانی به صورت توده بوده اما گردوی خارجی به صورت رقم است که گردوی قاچاق را با گردوی توده ایرانی مخلوط می‌کنند.

پرورش با اشاره به فرهنگ‌سازی در مورد مصرف تولیدات داخلی تأکید کرد: مردم باید نسبت به تولیدات داخلی خود تعصب داشته باشند و برنامه‌ریزی به منظور بالا بردن کیفیت کالای داخلی انجام شود و دولت نیز باید در راستای بالا بردن کیفیت در کشور مانند صادرات جایزه در نظر بگیرند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/HxKEe6

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>