پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   مبارزه با آفت ملخ بومی در یک هزار و 500 هکتار از مراتع کردستان انجام شده است
2 اردیبهشت 1396 , ساعت 12:44

مبارزه با آفت ملخ بومی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع کردستان انجام شده است

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: مبارزه با ملخ بومی در یک هزار و 500 هکتار از مراتع استان انجام شده و برنامه ریزی برای مبارزه در سه هزار هکتار دیگر نیز ادامه دارد

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: مبارزه با ملخ بومی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان انجام شده و برنامه ریزی برای مبارزه در سه هزار هکتار دیگر نیز ادامه دارد.
مهدی فتحی، روز چهارشنبه با اشاره به اینکه به علت تداوم بارندگی ها در برخی از شهرستان ها طغیان ملخ در مراتع وجود دارد افزود: تاکنون مبارزه در چهار شهرستان استان شامل سروآباد، مریوان، بانه و سقز انجام شده است.
وی اظهار کرد: این مبارزه با ملخ در حدود یک هزار و ۴۵۰ هکتار در شهرستان های مریوان و سروآباد انجام شده که بیشتر آن در منطقه هورامان و ۵۰ هکتار نیز در شهرستان های بانه بوده است.
مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: سم دلتامترین بین بهره برداران در کانون های آلوده توسط کارشناسان حفظ نباتات و کارشناسان شبکه مراقبت با همکاری دهیار و شوراهای روستاهای تابع شهرستان ها توزیع شده است.
فتحی با بیان اینکه تمامی سموم توزیع شده برای مبارزه با آفت ملخ بومی به صورت رایگان توزیع می شود افزود: روز گذشته نیز سم مورد نیاز سه هزار هکتار به شهرستان سروآباد ارسال شده است تا به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.
وی گفت: مبارزه با آفت بومی ملخ همه ساله در مراتع و اراضی کشاورزان انجام می شود و اخبار حمله ملخ ها در برخی نقاط استان تکذیب می شود.
مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: پوره ها و حشرات کامل از برگ، ساقه سبز و از پوست میزبان تغذیه می کنند و هر ملخ قادر است تا سه برابر وزن خود تغذیه کند.
به گفته فتحی، ملخ ها به دلیل استفاده از مراتع و باغات برای تغذیه خسارت ایجاد می کنند که در صورت کنترل نشدن قادرند تا ۹۰ درصد به محصول خسارت بزنند.
وی افزود: در سال هایی که جمعیت این ملخ طغیان داشته باشد، تمام پوشش گیاهی و سرسبزی اطراف خود را مورد حمله قرار می دهد و اگر گیاهان مورد حمله جوان باشند کاملا آنها را از بین می برد.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه چهارم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/HVL9xG

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان از سمپاشی بیش از 9 هزار هکتار از مزارع و مراتع این شهرستان علیه آفت ملخ مراکشی خبر داد و گفت: با توجه به مبارزه چند ساله ، این ...
ملخ ها به زمین های کشاورزی شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری حمله ور شدند مدیر اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ گفت: بیش از هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان کوهرنگ در معرض ...
No Thoughts on مبارزه با آفت ملخ بومی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع کردستان انجام شده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>