پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   فعالیت فروشگاههای غیرمجاز سم کشاورزی دردزفول
12 تیر 1396 , ساعت 9:24

مسئول آموزش جهادکشاورزی دزفول هشدار داد؛

فعالیت فروشگاههای غیرمجاز سم کشاورزی دردزفول

مسئول آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی دزفول گفت: تعدد فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در سطح شهر دزفول، تهدید بزرگی برای سلامت شهروندان است

مسئول آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی دزفول گفت: تعدد فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در سطح شهر دزفول، تهدید بزرگی برای سلامت شهروندان است.
ماندانا نوین اظهار کرد: در سطح شهر دزفول، ۲۵۰ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی وجود دارد که از این تعداد تنها کمتر از ۴۰ فروشگاه دارای مجوز هستند.

وی افزود: برخی از این فروشگاه های سم فروشی دقیقا در نزدیکی فروشگاه های عرضه و فروش مواد غذایی هستند که باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان شده و متاسفانه سالهاست نسبت به این هشدار بزرگ بی توجهی صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول عنوان کرد: همچنین برخی دیگر از این فروشگاه ها، با قرارگیری در محل نامناسب از جمله در اطراف یکی از ورودی های پل باستانی دزفول باعث زشت شدن منظره شده اند در حالی که در اطراف پل تاریخی می بایست شاهد فروشگاه های عرضه صنایع دستی و یا خدمات توریستی و گردشگری باشیم.

وی همچنین بیان کرد: فروشگاه های دارای مجوز در تمام مواقع مطابق با نسخه های گیاه پزشکی سموم خود را به فروش می رسانند در حالی که در فروشگاه های غیرمجاز این امر صورت نمی گیرد که می تواند به بحران تبدیل شود.

مسئول آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی دزفول عنوان کرد: متاسفانه برخی سموم غیرمجاز و هندی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند نیز در این فروشگاه ها عرضه می شود.

نوین با بیان اینکه وجود تعداد زیاد این فروشگاه ها و پراکندگی آنها در مناطق مختلف شهر نیز به زنگ خطری برای دزفول تبدیل شده است، گفت: این فروشگاه ها باید به عنوان مشاغل مزاحم شناخته شده و به محلی خارج از سطح شهر منتقل شوند هر چند این امر بسیار زمانبر و از چندین جهت دشوار است اما شورای شهر و شهرداری نیز باید در این زمینه مساعدت کنند و به خاطر سلامتی شهروندان چاره اندیشی کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه از سال گذشته پروسه مجوز دار کردن این فروشگاه از سوی جهاد کشاورزی و دستگاه های متولی در حال انجام است، افزود: در این مدت ۱۷ فروشگاه به دلیل توجه نکردن به تذکرات و هشدارهای متعدد مبنی بر اقدام برای اخذمجوز پلمب شده اند و پرونده۱۷۰ فروشگاه نیز در حال طی کردن روال قانونی برای اخذ مجوز است.

مسئول آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی دزفول در پایان خواستار همکاری تمام دستگاه های متولی در شهرستان در راستای ساماندهی این فروشگاه ها و رفع دغدغه های موجود شد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Pq1sjp

 

“کیاهپزشکی ایران”: ماندانا نوین رئیس اداره حفظ نباتات دزفول می باشد

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
تعداد ۵۶۰ داروخانه گیاهپزشکی و فروشگاه آفت کش نباتی در فارس مجاز به فروش سم هستند. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: تعداد فروشگاه‌های آفت ...
No Thoughts on فعالیت فروشگاههای غیرمجاز سم کشاورزی دردزفول

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>