جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سمنان  »   مبارزه با آفت سن غلات در سطح بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی سمنان
12 تیر 1396 , ساعت 17:59

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

مبارزه با آفت سن غلات در سطح بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با آفات با سن غلات در سطح بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان خبر داد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با آفت سن غلات در سطح بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان خبر داد.

عباس مشیریان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه با آفات با سن غلات در ۲۶ هزار و ۷۰ هکتار از اراضی استان سمنان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سن غلات به دو بخش مادری و پوره تقسیم می‌شود افزود: حفظ مزارع غلات در استان سمنان در این فصل یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفات در سن مادری انجام‌ شده است، تصریح کرد: از مجموع سطوحی که در عملیات مبارزه با آفات در سن غلات در مزارع استان سمنان انجام‌شده بالغ‌بر ۱۵ هزار و ۶۶۰ هکتار در سن مادری است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم مبارزه با آفات در سن مادری انجام شد خاطرنشان کرد: این در حالی است که بالغ‌بر ۵ هزار و ۳۳۰ هکتار برای مزارع زیر کشت جو در استان سمنان عملیات مبارزه با آفات در سن مادری اجراشده است.

مشیریان با تأکید بر اینکه مبارزه اصولی با آفات در سن مادری و پوره در اولویت برنامه‌های سازمان حفظ نباتات است یادآور شد: عملیات مبارزه با سن مادری در سطح اراضی گندم و جو استان سمنان از ۲۵ فروردین‌ماه امسال آغازشده است.

وی اضافه کرد: سطح مبارزه با آفات در سن پوره در بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان اجراشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۸ هزار و ۹۰ هکتار از این اراضی زیر کشت گندم بودند اذعان کرد: بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی باقی‌مانده زیر کشت جو عملیات مبارزه با آفت در سن پوره اجراشده است.

وی با اشاره به اینکه گرمسار و آرادان در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان سمنان بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص دادند بیان کرد: در شهرستان گرمسار با بیش از ۶ هزار هکتار و شهرستان آرادان با بیش از ۳ هزار هکتار عملیات مبارزه با آفت اجراشده است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/NBfYUW

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on مبارزه با آفت سن غلات در سطح بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی سمنان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>