جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   کمبود میوه در کشور وجود ندارد/ مگس مدیترانه‌ای بلای جان باغات شمال
20 تیر 1396 , ساعت 16:57

کمبود میوه در کشور وجود ندارد/ مگس مدیترانه‌ای بلای جان باغات شمال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: علیرغم خسارت سرما و برف سال گذشته، نگرانی کمبود میوه وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: علیرغم خسارت سرما و برف سال گذشته، نگرانی کمبود میوه وجود ندارد.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای با بیان اینکه امسال مدیریت در باغات در مقایسه با سال گذشته ضعیف‌تر شده است، اظهار کرد: کشاورزان به دلیل خسارت برف و سرمایی که در سال گذشته با آن مواجه شدند رغبتی برای عملیات باغداری ندارند و این امر کار کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها را سخت‌تر می کند.

وی ادامه داد: کارشناسان بخش کشاورزی باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی، ارایه نکات فنی در کمیته پیش‌آگاهی و بازدید از مزارع و باغات، کشاورزان را نسبت به پیشگیری و کنترل آفت هشدار دهند تا شاهد گسترش آفت و بیماری در مزارع و باغات نباشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال تولید محصولات باغی نسبت به سال گذشته کمتر است اما نگرانی برای کمبود میوه وجود ندارد، تصریح کرد: سال گذشته زیادی محصول داشتیم اما امسال میوه به اندازه نیاز است.

حیدرپور با تاکید بر اینکه کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی باید بروزتر و فعال‌تر باشند، تصریح کرد: کارشناسان با حضور در مزارع، کشاورزان را نسبت به مسایل فنی در بحث کشاورزی آگاه‌تر کنند.

وی با اشاره به اینکه در مقابل پیشگیری از آفات همیشه باید یک قدم جلوتر از آفت باشیم، عنوان کرد: به محض مشاهده آستان زیان اقتصادی، اطلاع‌رسانی لازم برای مبازره صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواست هرچه سریعتر نسبت به تکمیل سامانه جامع مدیریت داده‌ها اقدام کنند چراکه آخرین مهلت تکمیل اطلاعات بخش کشاورزی تا پایان تیرماه امسال است و بر این اساس عملکرد بخش کشاورزی استان‌ها سنجیده می شود.

خبرگزاری ایلنا

مطالب مرتبط

طرح مقابله با مگس مدیترانه‌ای در ۵۰۰ هکتار از باغ‌های کاشان تا پایان شهریور ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: این مگس یکی ...
رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است. به ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت مخلوط دلیل تداوم نسل آفت مگس مدیترانه ای می‌شود. سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت ...
عملیات ردیابی آفات قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای و میوه انبه در مناطق مرکبات خیز شهرستان کازرون آغاز شد. حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: آفات قرنطینه‌ای مگس میوه ...
No Thoughts on کمبود میوه در کشور وجود ندارد/ مگس مدیترانه‌ای بلای جان باغات شمال

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>