جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, لرستان  »   خسارت 50 درصدی به محصول جو شهرستان بروجرد
21 تیر 1396 , ساعت 11:43

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد اعلام کرد:

خسارت ۵۰ درصدی به محصول جو شهرستان بروجرد

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: 50 درصد خسارت به محصول جو شهرستان خسارت وارد شده است

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۵۰ درصد خسارت به محصول جو شهرستان خسارت وارد شده است.

رضا امینی در جلسه شورای زکات بروجرد، اظهار کرد: ۱۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت دیم گندم و جو است. از این میزان ۱۰ هزار هکتار به گندم دیم و ۷ هزار هکتار به جو دیم اختصاص دارد.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: با توجه به شرایط بارش ها و سرمازدگی در آذرماه سال گذشته متاسفانه به بخش هایی از اراضی گندم و جو خسارت هایی وارد شده است. سال گذشته ۲۰ هزار تن جو از کشاورزان خریداری شد اما امسال محصول جو در بروجرد با ۵۰ درصد خسارت همراه بوده و تاکنون تنها ۶ هزار تن خریداری شده است. همچنین در بخش برداشت گندم، به علت بارش های نامناسب ۳۰ درصد به مزارع گندم خسارت وارد شده و تا امروز بیش از ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی گفت: سرما زدگی به ۲۰ درصد محصولات باغی خسارت وارد کرده است اما با همه این مشکلات گندم بروجرد در استان از نظر کیفیت نیز رتبه اول را دارد.

وی همچنین از مبارزه با سن در ۲۲ هزار هکتار از اراضی گندم شهرستان خبر داد و گفت: ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش مبارزه با سن قرار گرفته اند. مرحله مبارزه با سن مادر و سن پوره مبارزه در مزارع صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: جهاد کشاورزی بروجرد از همه امکانات و ظرفیت ‎ های لازم و بخش خصوصی برای مبارزه با آفت سن در مزارع کشاورزی شهرستان بروجرد استفاده کرده است.

امینی اضافه کرد: کشاورزان باید سرکشی و نظارت مستمر از مزارع خود داشته باشند و در صورت مشاهده این آفت، مبارزه را آغاز کنند. برای مناطقی که احتمال داشتن آفت سن پیش ‎بینی می‌شد، کلاس آموزشی و گردهمایی برای کارشناسان و اعضای شوراها و دهیاری ها دایر شده است. شهرستان بروجرد در راستای مبارزه با سن رتبه اول را در استان کسب کرده است و کمترین میزان سن را دارد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/mZqrTH

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

با اجرای موفقیت آمیز طرح پژوهشی با سرمازدگی تعدادی از باغات انار ساوه مقابله شد. خانم دکتر نصیری مقدم پژوهشگر عرصه بیوتکنولوژی درباره این طرح گفت: پس از تحقیق و ...
کارشناس باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یخ آب زمستانه روشی قدیمی و موثر برای کاهش تاخیر در گل دهی درختان است. مهرپویان گفت: اگر در زمستان کاهش دما طبیعی انجام ...
سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
افت شدید دمای هوا سبب سرمازدگی محصولات سبزی و صیفی در شرق هرمزگان و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت به کشاورزان شده است. رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی هرمزگان ...
No Thoughts on خسارت ۵۰ درصدی به محصول جو شهرستان بروجرد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>