پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   مدیر آمازون کشاورزی عمودی راه انداخت
16 آبان 1396 , ساعت 11:15

مدیر آمازون کشاورزی عمودی راه انداخت

"جف بزوس"، مدیر سایت آمازون به عنوان سرمایه‌گذار اصلی اقدام به احداث یک مزرعه پرورش سبزیجات و میوه‌جات کرده که محصولات آن تنها زیر نور LED و بدون بهره بردن از خاک پرورش می‌یابند

“جف بزوس”، مدیر سایت آمازون به عنوان سرمایه‌گذار اصلی اقدام به احداث یک مزرعه پرورش سبزیجات و میوه‌جات کرده که محصولات آن تنها زیر نور LED و بدون بهره بردن از خاک پرورش می‌یابند.

به گزارش قانون به نقل از گیزمگ، جف بزوس مالک آمازون و شرکت بلو اوریجین به زودی دومین مزرعه به این سبک موسوم به “پلنتی”(Plenty) را نیز احداث خواهد کرد که با پرورش میوه و سبزیجات ارگانیک و بدون استفاده از خاک، توانایی تولید محصول سالیانه برای ۱۸۰ هزار نفر را دارد.
در این مزرعه عجیب از شیوه جدید کشاورزی عمودی استفاده شده است.
این مزرعه با مساحت قریب به ۳۲ هزار متر مربع در شهر کنت منطقه سیاتل واقع خواهد بود.
این شرکت که محصولات خود را زیر نور LED و بدون خاک پرورش می‌دهد، امیدوار است محصولات خود را هم قیمت با محصولات سنتی به فروش برساند.
برنامه‌ریزی زیادی برای کاهش هزینه‌های عملیاتی با بهینه‌سازی و اتوماتیک کردن فرایندهای پرورش محصول تا حد امکان، در حال انجام است.
پس از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در تابستان امسال که بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ در زمینه فناوری کشاورزی بود و احداث اولین مزرعه از این دست در کالیفرنیا، اکنون کشاورزی عمودی در حال گسترش است.
“مت بارنارد” مدیرعامل این شرکت گفته است این شرکت به زودی دومین مزرعه خود را در منطقه سیاتل احداث می‌کند.
بر اساس گزارش USDA، این مزرعه انبوه با حدود ۳۲ هزار متر مربع در کنت واقع در سیاتل واشنگتن، سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن سبزیجات پرورش می‌دهد که نیاز حدود ۱۸۳ هزار آمریکایی را تامین می‌کند.
مزرعه جدید به طور رسمی از بهار ۲۰۱۸ شروع به تولید خواهد کرد.
“پلنتی” به جای پرورش محصولات به روش رایج در مزرعه و فضای بیرون، محصولات خود را در برج‌های درخشنده و روشن با چراغ‌های LED و ارتفاع ۶ متری در مرکز توزیع الکترونیک سابق در سان فرانسیسکو جنوبی پرورش می‌دهد.
برج‌ها به خاک، آفت‌کش‌ها یا حتی نور طبیعی خورشید نیاز ندارند.
این روش، کشاورزی عمودی داخلی نامیده می‌شود که یک نوع کشاورزی است که در آن محصولات در سینی‌ها یا ماژول‌های قلاب شده در یک محیط تحت کنترل رشد می‌کند.
این فرایند اجازه می‌دهد تا نوع خاصی از محصولات در طول سال در فضاهای کوچک رشد کنند.
مساحت مزرعه جدید این شرکت تقریبا دو برابر مزرعه کالیفرنیا خواهد بود.
این شرکت همچنین یک تاسیسات غیر تولیدی کوچک در وایومینگ دارد که پروسه‌های مختلف رشد را برای بیش از ۳۰۰ نوع محصول مورد آزمایش قرار داده است.
مزرعه جدید واقع در سیاتل ابتدا سبزیجات و گیاهان را پرورش خواهد داد اما بعدها به پرورش میوه‌جاتی از جمله توت فرنگی، گوجه فرنگی و هندوانه گسترش خواهد یافت.
بارنارد اشاره کرد که “پلنتی” اوایل سال جاری گواهینامه ارگانیک را اخذ کرد و در سال ۲۰۱۸ تولید خود را آغاز خواهد کرد. اگرچه این شرکت نحوه دقیق توزیع محصولات را اعلام نکرد اما بارنارد گفت که تحویل در محل ممکن است یکی از گزینه‌ها باشد.
بارنارد افزود: این شرکت با سرمایه‌گذاری جدید در نظر دارد مزارع بیشتری را در سراسر جهان بسازد. این تیم در نهایت قصد دارد هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد به طوری که بتوان محصولات را با قیمت میوه‌ها و سبزیجات سنتی به فروش رساند.
وی افزود: پلنتی در حال کار برای دستیابی به این هدف است که با بهینه سازی فرایندهای پرورش محصول را تا حد ممکن خودکار کند. به عنوان مثال، شرکت با استفاده از ربات‌های کوچک به نام “شلپرز”(Schleppers) عملیات پیوند نهال را انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on مدیر آمازون کشاورزی عمودی راه انداخت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>