سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   صدور گواهی بهداشتی برای جابجایی ۳۹ میلیون اصله نهال
7 آذر 1396 , ساعت 14:35

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

صدور گواهی بهداشتی برای جابجایی ۳۹ میلیون اصله نهال

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: اکنون برای ۳۹ میلیون اصله نهال مثمر توسط موسسه تحقیقات ثبت و گواهی نهال و بذر گواهی بهداشتی صادر شده که مجاز به جابجایی در سطح کشور هستند

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: اکنون برای ۳۹ میلیون اصله نهال مثمر توسط موسسه تحقیقات ثبت و گواهی نهال و بذر گواهی بهداشتی صادر شده که مجاز به جابجایی در سطح کشور هستند.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی درسی و هشتمین سمینار سالانه حفظ نباتات، بر کنترل سلامت نهال تاکید کرده و اظهارکرد: اگر قرنطینه داخلی و کنترل بهداشتی نهال را انجام دهیم سلامت باغات کشور و بازگشت سرمایه های مردم را تضمین کرده ایم.

وی افزود: اکنون فصل جابجایی نهال است و جابجایی نهال آلوده فاجعه به بار می آورد و مردم باید در این زمینه اگاه باشند.

طهماسبی در عین حال پیگیری سلامت محصولات در زنجیره تولید توسط سازمان حفظ نباتات را ضروری خواند و اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات پای ثابت در سلامت محصولات در زنجیره تولید است.

وی با بیان این که هر جا سازمان حفظ نباتات با اراده وارد شده است، نتایج موفقیت آمیز بوده است، تصریح کرد: ما در سه استان قزوین، زنجان و گیلان آفت مگس زیتون داشتیم که با تشکیل کار گروه، اقدامات پیش آگاهی و دستور العلمل های شفاف از سوی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی این آفت مهار شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه کاربرد سموم ارزان قیمت در باغات انگور را خسارت زا دانست و گفت: کشاورزان به دلیل باقیمانده سموم نباید از سموم ارزان قیمت در باغات انگور استفاده کنند، زیرا بر روی تولید و صادرات کشمش و انگور کشور تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به تراز تجاری بخش کشاورزی و صادرات غیر نفتی، اذعان داشت: اکنون بازارهای خوبی برای محصولات کشاورزی ایران پیدا شده و اگر استان های تهران، کرمان و منطقه جیرفت، یزد و اصفهان برای همپوشانی محصولاتشان، یک کنسرسیوم تشکیل دهند، می توانند سفارشات کشورهای متقاضی را تامین کنند و در بازارهای جهانی موفق شوند.

طهماسبی افزود: در مجموع ۱۵ درصد سطح زیر کشت، ۱۸ درصد تولید و نزدیک به ۵۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی مربوط به زیر بخش باغبانی است.

وی درباره گلخانه های کوچک مقیاس نیز گفت: اخیرا احداث گلخانه های کوچک مقیاس با نظر وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته که در واقع جزو کشاورزی شهری است.

وی اظهار داشت: اگر گلخانه های کوچک مقیاس توسط سازمان حفظ نباتات کنترل نشود مشکلاتی از نظر بازار و تامین نهاده ها پیدا می کنند.

طهماسبی ادامه داد: اگر بخواهیم محصول سالم تولید کنیم باید مدیریت محصول داشته باشیم و در این مدیریت عواملی مانند آبیاری، هرس، مبارزه با آفات و بیماری و ماشین آلات دخیل هستند و همه نهادهای ذی ربط باید برای آن همکاری کنند و دیگر دوران جزیره ای عمل کردن به پایان رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/vYNpok

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on صدور گواهی بهداشتی برای جابجایی ۳۹ میلیون اصله نهال

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>