جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   باغداران نهال بدون گواهی بهداشتی نباتی نخرند
20 آذر 1396 , ساعت 11:01

مقام جهاد کشاورزی بوشهر:

باغداران نهال بدون گواهی بهداشتی نباتی نخرند

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از باغداران خواست که نهال بدون گواهی بهداشتی نباتی نخرند

احمد سبحانی روز یکشنبه  افزود: باغداران به منظور جلوگیری از اشاعه آفت ها و بیماری های گیاهی و عوامل خسارت زا و جبران ناپذیر، نهال های مورد نیاز خود را از نهالستان های معتبر، دارای گواهی بهداشت نباتی و شناسه خریداری کنند.
وی اضافه کرد: هرسال گزارش هایی مبنی برنقل و انتقال نهال بدون شناسه و گواهی سلامت، توسط افراد غیر مجاز و دوره گرد به مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می رسد، که استفاده از آنها خطر جبران ناپذیری را برای باغ های استان در پی دارد.
سبحانی افزود: با توجه به فرا رسیدن زمان نقل و انتقال نهال و اهمیت قرنطینه داخلی در امر کنترل، جلوگیری از نقل و انتقال نهال آلوده و اشاعه آفت ها و بیماری های گیاهی، استفاده از نهال های دارای گواهی بهداشت نباتی و شناسه دار ضروری است.
وی اظهارکرد: بر اساس ماده ۷ قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل بذر و نهال رعایت نکردن مقررات قرنطینه گیاهی کشور، تولید و تکثیر بذر و نهال برای عرضه به بازار بدون کسب گواهی تخلف به حساب می آید و با متخلفان مطابق قوانین و مقررات برخورد می شود.
سبحانی گفت: باغداران به منظور جلوگیری از ورود عوامل خسارت زا و بروز خطرهای جبران ناپذیر، نهال های مورد نیاز خود را از نهالستان های معتبر و دارای گواهی بهداشت نباتی تهیه کنند.
وی یادآورشد: در زمان حاضر ۲ نهالستان با مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان جم فعال و نهال مرکبات استان را تامین می کنند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/EcJ7LW

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : ...
آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ...
No Thoughts on باغداران نهال بدون گواهی بهداشتی نباتی نخرند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>