پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, اصفهان, ایران  »   نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور رونمایی شد
29 تیر 1397 , ساعت 10:42

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور رونمایی شد

نخستین تولیدات نهال گواهی شده کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی در زواره اردستان در آیین رونمایی و نشانه گذاری شد

محمود حجتی شامگاه پنجشنبه در این آیین گفت: برای نخستین بار در ایران یک شرکت تولید نهال سالم ‘مرکز چهارمیل زواره ‘ درنشان آبی تولید نهال را از موسسه ثبت و گواهی نهال کشور دریافت کرده و نهال های تولید شده آن با اصالت و شناسنامه دار است.
وی افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و این حمایت شامل پروانه فعالیت افراد و شرکت ها و تسهیلات بانکی نیز می شود.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مهمترین گام برای حمایت از محصولات دانش بنیان بخش کشاورزی، شناساندن و بازاریابی است تا کشاورزان بتوانند این محصولات را مورد بهره برداری قرار دهند.
جهت راه اندازی مرکز تحقیقاتی تولید نهال سالم مرکز چهارمیل زواره در شهرستان اردستان بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه و برای نخستین بار نهال های سالم، اصیل، دانه دار و هسته دار مقاوم به خشکی، شوری، بیماری و آفت ها در این مرکز تولید شده است.
به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه در ادامه سفر خود به اردستان از طرح کشت رقم سورگوم به مساحت ۶۰ هکتار با استفاده از روش های آبیاری نوین در این شهرستان اردستان دیدن کرد.
حجتی به همراه هیاتی از مدیران ارشد این وزارت برای بازدید از طرح های بخش کشاورزی شرق و شمال شرقی استان اصفهان روز پنجشنبه پس از شرکت در آیین راه اندازی مجتمع زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در شهر کوهپایه، به نائین سفر کرد و سپس وارد اردستان شد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/8FUSUu

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، نماتدکش با پایه گیاهی و قارچی معرفی کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس بخش تحقیقات نماتدشناسی موسسه ...
مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: بیشترین آلودگی تاغزارها به آفت سفیدک تاغ در کشور با وسعت چهار هزار هکتار مربوط به استان سمنان است....
No Thoughts on نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور رونمایی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>