جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   مجوز تولید پنبه تراریخته به زودی صادر می‌شود
6 مرداد 1397 , ساعت 10:36

قائم مقام سازمان تحقیقات کشاورزی؛

مجوز تولید پنبه تراریخته به زودی صادر می‌شود

قائم مقام سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: به زودی مجوز تولید پنبه تراریخته صادر خواهد شد و به این ترتیب تولید ملی پنبه به عنوان اولین محصول تراریخته تحقق می‌یابد

قائم مقام سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: به زودی مجوز تولید پنبه تراریخته صادر خواهد شد و به این ترتیب تولید ملی پنبه به عنوان اولین محصول تراریخته تحقق می‌یابد.
غلامحسین طهماسبی در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: به زودی مجوز تولید پنبه تراریخته صادر خواهد شد. به این ترتیب تولید ملی پنبه به عنوان اولین محصول تراریخته پس از بررسی های دقیق در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، وزارت علوم، تحقیقات و سازمان حفاظت محیط زیست تحقق می‎یابد.

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه در شرایط دشوار تحریم ها، تامین امنیت غذایی کشور اهمیت ویژه‎ای دارد، گفت: سیاست ما استفاده از همه فناوری های برتر برای تامین امنیت غذایی است؛ بخشی از این فناوری ها را از خارج از کشور کسب کرده و بخشی را در داخل خلق می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری مسیر تامین امنیت غذایی را کوتاهتر می‎کند، افزود: خوشبختانه از سال های بسیار دور در حوزه کشاورزی، فعالیت های تحقیقاتی وسیعی در حال انجام بوده؛ به طوری که در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ عضو هیات علمی، ۵۰۰۰ محقق، ۱۲۰۰۰ پرسنل و ۲۰ موسسه تحقیقاتی در حوزه پژوهش های کشاورزی فعالیت دارند.

طهماسبی ادامه داد: اگر چه پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از جمله موسسات تحقیقاتی جوان در حوزه کشاورزی است، اما دستاوردهای مهمی در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی داشته است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه ضرورت استفاده از فناوری های برتر در بخش کشاورزی از حوزه هایی مثل انرژی و بهداشت کمتر نیست، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های اخیر برخی مشکلات، پیشرفت های پژوهشگران را تحت تاثیر قرار داده که حمایت از آنها ضروری است. در این حوزه با توجه به حساسیت های کار در زمینه موجودات زنده تمرکز ما ابتدا بر حل مشکلات زیست محیطی است، به طوریکه به نژادها و ارقام بومی و حفظ ذخایر ژنتیکی اهمیت ویژه ای می دهیم.

وی با اشاره به وضعیت مصرف محصولات تراریخته در کشور، گفت: در حال حاضر ۱۵ میلیون تن سویا وارد کشور می شود که ۱۰ میلیون تن آن تراریخته است. درهمین حال واردات گسترده خوراک طیور از جمله ارقام تراریخته ذرت و سویا در حال انجام است.

قائم مقام سازمان تحقیقات کشاورزی با اشاره به واردات محصولات تراریخته به کشور گفت: کمیته ای در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد تا واردات در چارچوب قانون و آیین نامه مشخص باشد و محصولاتی به کشور وارد شوند که در کشورهای مبدا استفاده و در کشورهای توسعه یافته، پذیرفته شده باشند.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Zbu5Wp

خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

نخستین دوره از رویدادهای فناوری‌های نوین کشاورزی (NAT) با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری‌های نوین این صنعت 26 مردادماه سال جاری از ساعت 9 تا 18 در محل نمایشگاه ...
دستاورد تحقیقات ۱۵ ساله محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه تولید دانش فنی و فرمولاسیون پروبیوتیک جدید گیاهی (بیوکنترل/ بیوفرتیلایزر) مبتنی بر سویه‌های بومی قارچ تریکودرما که به یک شرکت خصوصی منتقل ...
به منظور فراهم آوردن امکان همکاری‌های علمی- پژوهشی در کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند توسط روسای پژوهشگاه و موسسه امضاء و مبادله ...
دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
No Thoughts on مجوز تولید پنبه تراریخته به زودی صادر می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>