پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی  »   پرچم قرمز در عرصه های طبیعی خراسان شمالی به اهتزاز درآمد
8 مرداد 1397 , ساعت 11:55

پرچم قرمز در عرصه های طبیعی خراسان شمالی به اهتزاز درآمد

عملیات مبارزه با ملخ از طریق سمپاشی و طعمه پاشی در عرصه های طبیعی خراسان شمالی انجام شد که پرچم قرمز نیز به منظور هشدار برای دامداران در این مناطق به اهتزاز درآمده است

عملیات مبارزه با ملخ از طریق سمپاشی و طعمه پاشی در عرصه های طبیعی خراسان شمالی انجام شد که پرچم قرمز نیز به منظور هشدار برای دامداران در این مناطق به اهتزاز درآمده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در سطح ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از عرصه های این استان با ملخ مبارزه شد گفت: امسال سطح مبارزه با این آفت در مقایسه با پارسال ۶ برابر افزایش یافته است.
محمد رضایی روز دوشنبه اظهار داشت: سال گذشته در سطح یکهزار و ۲۰ هکتار از اراضی این استان با ملخ مبارزه شده بود.
وی افزود: بیشترین سطح مبارزه با این آفت به ترتیب در شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی بجنورد نیز گفت: مبارزه با ملخ در سطح سه هزار و ۲۹۵ هکتار از اراضی این شهرستان از طریق سمپاشی و طعمه پاشی انجام شده است.
اسماعیل محمودآبادی اظهار داشت: سه تا گروه در مبارزه با ملخ در عرصه ها حضور می یابند که با استفاده از پرچم های مختلف هشدار های لازم را به کشاورزان و دامداران اعلام می کنند، پرچم قرمز نشان دهنده مبارزه با ملخ است تا دامداران از چرای دام در این محدوده خودداری کنند.
وی گفت: بخش کشاورزی همیشه با بحران هایی از جمله سرمازدگی، خشکسالی، سن، ملخ و سایر آفات مواجه بوده که شبکه مراقبت این مدیریت در این خصوص بسیار فعال است.
محمود آبادی با بیان اینکه در سال جاری بشدت درگیر مبارزه با ملخ در سطح اراضی این شهرستان هستیم افزود: در روستاهای کوه کمر، قره خان، نوده، حصار، مهنان، بدرانلو اماکن آلوده به ملخ بوده اند که قبل از اینکه به اراضی زراعی و باغات ضرر برسانند مبارزه انجام شده است.
وی اظهار داشت: این ملخ ها از نوع بومی، مراکشی و ایتالیایی بوده اند که در کانون های آلوده بیشتر نیز مبارزه انجام شده است اما هم اکنون یک هزار هکتار از سطح اراضی این شهرستان نیاز به مبارزه دارد که با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی بجنورد گفت: برای سمپاشی نیاز به ناوگان کامل داریم، در این خصوص به امکانات و اعتبارات بیشتری نیاز هست.
وی اظهار داشت: برای سمپاشی و طعمه پاشی نیاز به دستگا های خاصی است اما هم اکنون بیشتر از نیروی کارگری به صورت دستی اقدامات انجام می شود که این امر منجر به هزینه های بیشتری خواهد شد.
شهرستان بجنورد ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۷۰ درصد از این سطح دیم و ۳۰ درصد آبی است که از مجموع این اراضی ۱۱ هزار و ۵۷۶ هکتار بخش زراعی آبی و ۳۹ هزار و ۷۸۵ زراعی دیم است.
شهرستان۳۰۰ هزار نفری بجنورد ۱۷ هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/c31H4J

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on پرچم قرمز در عرصه های طبیعی خراسان شمالی به اهتزاز درآمد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>