سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   هجوم سنگین ملخ‌ها به خوزستان در هفته آینده/آمادگی کامل برای مبارزه
7 اسفند 1398 , ساعت 13:17

هجوم سنگین ملخ‌ها به خوزستان در هفته آینده/آمادگی کامل برای مبارزه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هفته آینده شاهد ریزش سنگین ملخ‌ها در مزارع خوزستان باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هفته آینده شاهد ریزش سنگین ملخ‌ها در مزارع خوزستان باشیم.

محمد قاسمی‌نژاد با اشاره به مشاهده ملخ در برخی از مزارع شهرستان‌های استان اظهار کرد: با توجه به پایش‌های انجام‌شده در حال حاضر شاهد ریزش ملخ در مزارع شهرستان‌های آبادان، بخشی از بهبهان و هندیجان هستیم و این ریزش‌ها در ادامه به دیگر مزارع شهرستان‌های استان منتقل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ریزش ملخ در شهرستان‌ها محدود است اما پیش‌بینی می‌کنیم که در هفته آینده شاهد ریزش سنگین ملخ‌ها در مزارع خوزستان باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به این شرایط، دامنه آلودگی قطعا توسعه پیدا خواهد کرد و در این زمینه متناسب با وضعیت، مبارزه با این آفت در مزارع استان به صورت جدی‌تری انجام خواهد شد.

قاسمی‌نژاد عنوان کرد: آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ در سراسر استان وجود دارد و با افزایش دامنه آلودگی مزارع به این آفت، شاهد مبارزه جدی با ملخ‌ها خواهیم بود. در این زمینه سم مخصوص این کار را در اختیار شهرستان‌هایی که ممکن است در هفته آینده شاهد حضور ملخ در آن‌ها باشیم، قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های پایش مزارع به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و نسبت به پایش و نظارت بر هجوم ملخ‌ها به مزارع اقدام می‌کنند. در حال حاضر ۱۲۳ گروه پایش در سطح استان مرتبا در حال پایش مزارع هستند. در این زمینه همچنین ۱۷ گروه عملیاتی تشکیل شده است تا با این آفت در مزارع مبارزه کنند.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on هجوم سنگین ملخ‌ها به خوزستان در هفته آینده/آمادگی کامل برای مبارزه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>