سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   هجوم ملخ‌ها در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است
8 اسفند 1398 , ساعت 10:25

رئیس جهاد کشاورزی بوشهر:

هجوم ملخ‌ها در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون مبارزه با هجوم ملخ‌ها در راستای به حداقل رساندن آسیب مزارع در اولویت این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون مبارزه با هجوم ملخ‌ها در راستای به حداقل رساندن آسیب مزارع در اولویت این سازمان قرار دارد.

محمدتقی منوچهری با اشاره به اینکه حمله ملخ ها نیازمند مشارکت همگانی است، افزود: برای تحقق این مهم تاکنون ۲ اکیپ از استان‌های فارس و تهران همراه با هواپیمای سمپاش در استان بوشهر مستقر شده اند.

وی یادآور شد: هجوم دوباره ملخ‌ها که از اواخر بهمن ماه امسال آغاز شده در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده ولی با تمهیدات پیش بینی شده در این راستا جای نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر یکی از کانون‌های ورود این ملخ‌ها به کشور است در صورت عدم مبارزه جدی گستره هجوم ملخ‌ها به سایر استان‌ها نیز کشیده می‌شود که با هدف پیشگیری از این معضل اقدامات مناسبی در جریان سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۲۵ هکتار از اراضی استان بوشهر در مقابل هجوم ملخ‌ها مورد سمپاشی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، سرپرست جهاد کشاورزی روز پنج‌شنبه با هدف بازدید از روند مبارزه با هجوم ملخ‌ها وارد بوشهر شد.

عباس کشاورز در این سفر با بازدید از شهرستان دشتی از دسته‌جات ملخ‌ها و نحوه مبارزه با این پدیده بازدید خواهد کرد. وی در این سفر همچنین بازدید از باغ‌های کنار پیوندی شهرستان دشتی و چند واحد گلخانه‌ای را در برنامه دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی پیش از این نیز اوایل دی ماه همراه با معاون رئیس جمهوری در سفر به بوشهر چند طرح کشاورزی را افتتاح کرد.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on هجوم ملخ‌ها در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>