جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   ملخ‌های مهاجم قشم را ترک کردند
5 اسفند 1398 , ساعت 16:17

ملخ‌های مهاجم قشم را ترک کردند

ردیابی کارشناسان جهادکشاورزی و مستندات آن‌ها در روز گذشته از مشاهده ملخ صحرایی در منطقه روستای دولاب در جزیره قشم حکایت داشت، اما به نظر می رسد منطقه را ترک کرده‌اند.

ردیابی کارشناسان جهادکشاورزی و مستندات آن‌ها در روز گذشته از مشاهده ملخ صحرایی در منطقه روستای دولاب در جزیره قشم حکایت داشت، اما به نظر می رسد منطقه را ترک کرده‌اند.

فرماندار قشم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: احتمال می‌رود ملخ‌های موجود از نوع بالغ و پروازی بوده اند که از جزیره قشم عبور کرده‌اند.

علیرضا نصری افزود: در پی مشاهده دسته های ملخ در روستای دولاب قشم، عملیات ردیابی و جستجوی ملخ صحرایی در ۸۰۰ هکتار از مراتع و روستاهای غرب جزیره آغاز شد.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قشم ادامه داد: دو اکیپ توسط اداره جهاد کشاورزی و مدیریت امور شهری سازمان منطقه آزاد قشم عملیات دیده بانی، ردیابی و جستجوی ملخ صحرایی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: همچنین یک اکیپ آموزش دیده و مجهز به سم و سمپاش در روستای دولاب مستقر است تا در صورت مشاهده دسته‌های ملخ با آنان مبارزه شود.

نصری خاطرنشان کرد: مردم و دهیاران روستاهای غرب جزیره نیز اطلاع رسانی شده که در صورت مشاهده دسته های ملخ به سرعت اداره جهاد کشاورزی و یا فرمانداری قشم را مطلع نمایند.

از ابتدای اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ در سال گذشته تا کنون بیش از ۶۴۰ هکتار از مراتع این شهرستان در منطقه‌های روستاهای گَوَرزین، تُنبان، دیرستان، زیرانگ، دِفاری، زینبی، کووه ای و جزیره لارک سمپاشی شد.

بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و ۶ هزار و ۶۲۰ بهره بردار در این بخش فعال هستند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on ملخ‌های مهاجم قشم را ترک کردند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>