پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ۲۰ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی اختصاص یافت
8 اسفند 1398 , ساعت 13:58

۲۰ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی اختصاص یافت

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی ۲۰ میلیارد تومان مصوب کرده و در صورت نیاز اعتبارات بیشتری تخصیص می‌یابد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی ۲۰ میلیارد تومان مصوب کرده و در صورت نیاز اعتبارات بیشتری تخصیص می‌یابد.

عباس کشاورز روز پنجشنبه در بازدید ازمزارع آلوده به ملخ و باغ کنارپیوندی دشتی استان بوشهر افزود: این وزارتخانه باتوجه به تجربه سال گذشته آمادگی کامل برای مبارزه و مدیریت آفت ملخ صحرایی دارد.

وی یادآورشد: ملخ صحرایی آفتی مهاجر و یکی از آفت‌های جدی تهدید کننده امنیت غذایی و ایجاد فقر است که در زمان حاضر آفریقا را به شدت درگیر کرده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: آفت ملخ صحرایی اینقدر مهم است که نهادی از سوی سازمان ملل از طریق فائو در دنیا این آفت را رصد و به کشورهای مختلف اطلاع رسانی می‌کند.

کشاورز ادامه داد: پارسال آفت ملخ صحرایی بعد از چندین دهه وارد کشور ایران شد و ۷۵۰ هزار هکتار سمپاشی انجام و خسارتی نیز به مزارع و باغات کشور گزارش نشد.

وی گفت: آفت ملخ صحرایی به دلیل اینکه از سرما و گرما خوشش نمی‌آید به طور عمومی در جنوب ایران مستقر می‌شود بنابرای در فصل‌های معتدل وارد و بعد به پاکستان، هندوستان و ارتفاعات هیمالیا مهاجرت و دوباره برمی‌گردد.

کشاورز اضافه کرد: امسال نیز طبق گزارش و پیش بینی فائو تراکم آفت ملخ صحرایی در آفریقا به شدت بالا رفته به گونه‌ای که تراکم آن چندین برابر سال گذشته است و از طریق کشورهای جنوب غرب وارد شده و در زمان حاضر این آفت در خوزستان شروع و به طور تقریبی ۱۰ روز است که وارد بوشهرشده و تراکم بیشتری در هرمزگان دارد و احتمال می‌رود از راه پاکستان وارد سیستان و بلوچستان نیز شود.

وی گفت: کارکنان وزارت جهاد کشاورزی آموزش‌های لازم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی را در زمستان و پاییز فراگرفتند و سم نیز به اندازه کافی تدارک دیده شده برهمین اساس هیچ کشاورزی نگران نباشد.

وی گفت: تجهیزات ما از سال گذشته بیشتر است و آمادگی داریم این آفت هر کجا ورود کند و مشاهده شود همانجا سرکوب شود هرچند برخی وقت‌ها با تغییر اقلیم کار مبارزه سخت‌تر می‌شود اما آمادگی کنترل وجود دارد.

کشاورز یادآورشد: امسال تاکنون با این پدیده که از جمله آفت‌های بحرانی است مقابله شده و استانداران نیز همانند سال گذشته کمک و پشتیبانی خوبی داشتند.

وی یادآورشد: مبارزه با ملخ در بوشهر تاکنون خوب بوده و امید می‌رود این آفت در استان کنترل شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: امسال سه هزار هکتار برای گلخانه‌ها تزریق اعتبار شد که تاکنون ۴۵ تا ۵۰ درصد بیش از سال قبل است و با اصلاح اعتباری به جریان می‌افتد

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیر تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: فائو امسال در خصوص سوسک حنایی خرما هشدار داده و نیاز است باغداران مراقب این آفت و همچنین مگس میوه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
No Thoughts on ۲۰ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی اختصاص یافت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>