سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   زنگ خطر اسکلروتینیا در مزارع کردکوی به صدا در آمد
7 اسفند 1398 , ساعت 16:05

زنگ خطر اسکلروتینیا در مزارع کردکوی به صدا در آمد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کردکوی از بروز بیماری «اسکلروتینا» در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان به محض مشاهده بیماری «اسکلروتینا» در مزارع اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کردکوی از بروز بیماری اسکلروتینا در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان به محض مشاهده بیماری اسکلروتینا در مزارع اقدامات لازم را انجام دهند.

سیدرضا مومنی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: کشاورزان بیماری اسکلروتینا را در مزارع خود جدی بگیرند و در صورت مشاهده بیماری در سطح مزارع خود فورا اقدامات لازم را انجام دهند.
وی از ظهور زودهنگام زنگ زرد در مزارع شهرستان بندرگز خبر داد و تصریح کرد: هشدار جدی ما به کشاورزان این است که حتما با مراقبت و بازدید مستمر از مزارع خود و همچنین مشورت از کارشناسان جهادکشاورزی نسبت به این بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

.

هم اکنون شرایط مناسب برای استفاده از کود سرک در مزارع کلزا و گندم گلستان وجود دارد
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کردکوی با بیان اینکه در زمان گلدهی کلزا قرار داریم، ابراز کرد: مهمترین اقدامی که باید در مزارع کلزا صورت گیرد مبارزه با بیماری «اسکلروتینا» است کشاورزان توجه داشته باشند در اراضی کشاورزی که ۱۰ درصد الی ۲۰ درصد از مزارع در مرحله گلدهی قرار داشته باشند از قارچ‌کش‌های فولیکول استفاده کنند تا نسبت به این بیماری اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

.

بهترین زمان برای مبارزه با علف‌های هرز در مزارع کلزا و گندم گلستان است
مومنی در خصوص استفاده از کود سرک در مزارع کشاورزی خاطرنشان کرد: اکنون شرایط مناسب برای استفاده از کود سرک در مزارع کلزا و گندم وجود دارد با توجه به رطوبت مناسبی که در حال حاضر در مزارع وجود دارد کشاورزان می‌توانند از کود سرک در مزارع استفاده کنند.
وی در خصوص مبارزه با علف‌های هرز اظهار کرد: علف‌های هرز به‌عنوان یک عامل خسارت‌زا در مزارع گندم محسوب می‌شود و اکنون بهترین زمان برای مبارزه با علف‌های هرز کلزا و گندم است.

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

در سال زراعی جاری در سطح ۵۹۰ هزار هکتار از اراضی با بیماری‌های گندم مبارزه شیمیایی شد. مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این مطلب گفت: از ...
No Thoughts on زنگ خطر اسکلروتینیا در مزارع کردکوی به صدا در آمد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>