سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, اصفهان  »   اولین دستگاه دیتالاگر در شهرستان سمیرم نصب شد
10 اسفند 1398 , ساعت 16:20

اولین دستگاه دیتالاگر در شهرستان سمیرم نصب شد

به کمک دیتالاگر می‌توان به اهدافی از جمله پایش آفات و بیماری‌های گیاهی، پیشگیری از سرمازدگی، نیاز حرارتی گیاه و برآورد مناسب از بارندگی رطوبت خاک و نیاز آبی گیاه دست یافت.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمیرم گفت: اداره بهبود تولیدات گیاهی اقدام به نصب دستگاه لاگر در یکی از باغات شهر سمیرم به منظور تعیین زمان مناسب مبارزه با کرم سیب نموده است.

حسین سامی در این باره اظهار داشت: دیتا لاگر وسیله‌ای الکترونیکی است که داده‌هایی را مثل دما رطوبت و غیره  را به وسیله حسگرهای تعبیه شده در دستگاه در طول زمان یا در ارتباط  با مکان ذخیره می‌کند.

وی گفت: یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از دیتالاگرها قابلیت جمع آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگرها معمولاً به محض فعال سازی بدون مراقبت رها می شوند تا در طول دوره دیده بانی برخی شاخص های اقلیمی مانند دما ورطوبت را اندازه گیری کرده و اطلاعات را ذخیره کنند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمیرم ادامه داد: این قابلیت اجازه میدهد تا تصویری جامع و دقیق از شرایط محیط تحت نظر مانند دمای هوا یا رطوبت بدست آید.

وی افزود: به کمک دیتالاگر می‌توان به اهدافی از جمله پایش آفات و بیماری‌های گیاهی، پیشگیری از سرمازدگی، نیاز حرارتی گیاه و برآورد مناسب از بارندگی رطوبت خاک و نیاز آبی گیاه دست یافت.

سامی اظهار داشت: در همین راستا واحد حفظ نباتات اداره بهبود تولیدات گیاهی اقدام به نصب اولین دستگاه لاگر در یکی از باغات حومه شهر سمیرم به منظور تعیین زمان مناسب مباره با کرم سیب نمودند.

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

No Thoughts on اولین دستگاه دیتالاگر در شهرستان سمیرم نصب شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>