پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   شبکه محصول سالم تا پایان امسال راه اندازی می شود
13 مرداد 1397 , ساعت 10:20

شبکه محصول سالم تا پایان امسال راه اندازی می شود

دبیر کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت:شبکه محصول سالم (شمس) تا پایان سالجاری برای استفاده مردم آماده و راه اندازی می شود

دبیر کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت:شبکه محصول سالم (شمس) تا پایان سالجاری برای استفاده مردم آماده و راه اندازی می شود.

دکتر محمدعلی ملبوبی در نشست نمایندگی های خارج از کشور مرکز همکاری های تحول و پیشرفت با رییس کارگروه کشاورزی و مجری طرح شبکه شبکه محصول سالم (شمس) گفت: شبکه محصول سالم (طرح شمس) اواخر اردیبهشت سال جاری از سوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی و بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی، رونمایی شد.
ملبوبی یکی از مشکلات موجود در سطح جامعه را عدم کنترل محصولات کشاورزی از لحاظ سلامت دانست و افزود: به همین دلیل استفاده از فناوری های زیستی برای ارتقاء میزان تولید و سلامت آن ها خیلی رونق ندارد.
وی اظهارداشت: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به شرکت های تولید محصول سالم کمک می کند و آن ها را در قالب یک شبکه ای به نام شبکه محصول سالم متحد می کند.
دبیر کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر اهمیت پایش در محصولات کشاورزی گفت: ما به واسطه شرکت های خصوصی، بازرسی مرحله تولید نهاده های کشاورزی تا تولید محصول کشاورزی را پایش خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه، شبکه شمس بصورت کامل مستقل از دولت و به صورت خصوصی فعالیت می‌کند، افزود: شرکت های بازرسی خصوصی برای حفظ اعتبار خودشان اجازه نمی دهند خطایی رخ دهد.اگر این شرکت ها معتبر نباشند جایی در این شبکه ندارند.
ملبوبی ادامه داد: در شبکه شمس ساز و کارهایی وجود دارد از جمله اینکه مستنداتی که شرکت های تولید کننده ارائه می کنند، از سوی این شبکه بازنگری و راستی آزمایی شده و پس از آن برای دسترسی و اسکن کد محصول از سوی مصرف کنندگان، در یک وب سایت قرار می گیرد.
دبیر کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد:شبکه محصول سالم تا پایان امسال به طور کامل عملیاتی می شود و مردم می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Weo3wB

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
با اجرای تفاهم نامه آموزشی ترویجی ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، زمینه مشارکت زنان روستایی در تولید و کاربرد زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج فراهم گردید. به دنبال ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
No Thoughts on شبکه محصول سالم تا پایان امسال راه اندازی می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>