پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   گرما به درختان مرکبات دزفول خسارت زد
14 مرداد 1397 , ساعت 16:25

گرما به درختان مرکبات دزفول خسارت زد

 معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: افزایش دما، میزان بالای تبخیر و وزش باد گرم موجب سوختن سرشاخه درختان مرکبات این شهرستان شده است.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: افزایش دما، میزان بالای تبخیر و وزش باد گرم موجب سوختن سرشاخه درختان مرکبات این شهرستان شده است.

علی کرمی روز یکشنبه افزود: افزایش درجه حرارت در دزفول تا بیش از ۴۹ درجه سانتیگراد ، میزان تبخیر بالا و وزش بادهای فصلی خسارت قابل توجهی به باغ های مرکبات دزفول وارد کرده است.
وی اظهار داشت: با توجه به ادامه روند افزایش دما کشاورزان باید تمهیدات لازم را برای مقابله با این تنش دمایی پیش بینی کنند.
کرمی به باغداران دزفول توصیه کرد:به دوره آبیاری توجه کرده و از کشت های پوششی مانند ماش در ردیف باغ های مرکبات استفاده کنند .
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود:با توجه به شرایط خشکسالی کشاورزان می توانند از آبیاری تحت فشار نیز استفاده کنند که در این خصوص مدیریت جهاد کشاورزی آمادگی همکاری با کشاورزان را دارد و با سبدهای حمایتی از آنها حمایت خواهد کرد.
رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول نیز گفت:روند افزایش دما از روز دوشنبه تا آخر هفته جاری در شمال خوزستان ادامه دارد.

علی کرمی افزود: از فردا (دوشنبه) تا آخر هفته با افزایش دما تا ۴۹ درجه نیز مواجه خواهیم بود.
با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای آینده و به منظور کاهش مصرف برق ادارات و بانک های استان روز چهارشنبه ۱۷ مرداد تعطیل اعلام شدند.
از ۶هزار و ۶۵۰ هکتار باغ های مرکبات دزفول پنجهزار و ۳۰۰ هکتار آن بارور بوده که سالانه حدود ۷۵ هزار تن محصول از آنها برداشت می شود.
۱۲ نوع مرکبات از جمله انواع پرتقال ، نارنگی ، گریپ فروت ، لیمو شیرین ، لمون و لایم(لیمو ترش ) از باغ های دزفول برداشت می شود.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/tiqjiZ

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی: از سال گذشته تاکنون بیش از 100 میلیون دلار محصولات گلخانه ای صادر شده است. طهماسبی با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه ای از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی ...
استان کرمان رتبه نخست سطح زیر کشت خرما در کشور را به خود اختصاص داده است و دومین تولید کننده خرما از نظر حجم محصول محسوب می شود در واقع این محصول بعد از پسته ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: حدود ۳۰ هزار تن از محصول خرمای شهرستان‌های ریگان، فهرج و نرماشیر و بم، دچار خسارتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان شده است. عباس سعیدی در نشست بررسی ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: شید یا همان سایبان باغ یکی از راهکارهای علمی برای جلوگیری از خسارت گرمازدگی باغ‌ها در فصل تابستان می‌باشد. سیدحسن حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه ...
No Thoughts on گرما به درختان مرکبات دزفول خسارت زد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>