پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سیستان و بلوچستان  »   سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید خرمای ارگانیک کشور را دارد
14 مرداد 1397 , ساعت 10:49

سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید خرمای ارگانیک کشور را دارد

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با برخوداری از سه هزار و 300 هکتار با تولید 12 هزار تن رتبه نخست تولید خرمای ارگانیک کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با برخوداری از سه هزار و ۳۰۰ هکتار با تولید ۱۲ هزار تن رتبه نخست تولید خرمای ارگانیک کشور را به خود اختصاص داده است.

یوسف ریگی روز یکشنبه  اظهار داشت: خرمای ارگانیک سیستان و بلوچستان از نوع ربی است و در مناطق مک سوخته سراوان و روتک خاش تولید می شود.
وی با بیان اینکه در تولید خرمای ارگانیک هیچ کود و سمی استفاده نمی شود ادامه داد: سال گذشته حدود سه هزار و ۱۶۰ تن خرمای ارگانیک این استان به اروپا صادر شد.
ریگی ادامه داد: ۱۵ هزار هکتار از سطح باغات این ۲ منطقه در سیستان و بلوچستان به کشت خرما ربی اختصاص دارد که تاکنون سه هزار و ۳۰۰ هکتار آن مجوز تولید خرمای ارگانیک را کسب کرده اند.
وی افزود: ۹۷۴ بهره بردار بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان به تولید خرمای ارگانیک مشغول هستند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال اخیر سطح زیر کشت خرمای ارگانیک استان در ۲ منطقه خاش و سراوان از ۱۱ هزار هکتار با همکاری این سازمان و مشارکت کشاورزان به ۱۵ هزار هکتار ارتقا پیدا کرده است.
وی بیان کرد: در مجموع ۵۷ هزار و ۱۶۲هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد که ۴۵هزار و ۱۷۰ هکتار آن بارو و بقیه غیر بارور است.
ریگی با بیان اینکه ۷۰ نوع خرما در سیستان و بلوچستان کشت می شود افزود: بیشتر خرمای تولیدی این استان به انواع ربی، مضافتی، هلیله، زاهدی، پیارم، نگال و کوتومی اختصاص دارد که سال گذشته حدود ۱۸ هزار تن خرما به سایر کشورها صادر شد.

 

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/oHcBuo

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید خرمای ارگانیک کشور را دارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>