آفات درختان جهرم در حال بررسی است

چاپ

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان جهرم گفت: این مرکز به همراه سه کلینیک‌ گیاه‌پزشکی زیر نظر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در حال پایش، ردیابی و نمونه‌گیری آفات باغ‌های مرکبات و نخیلات منطقه هستند.

دکتر حمید زرگری سه شنبه با بیان اینکه درختان مرکبات شهرستان جهرم هم اینک تحت نظر کارشناسان و محققان کشاورزی فارس است، گفت: در ماه های گذشته، برخی درختان مرکبات شهرستان‌های جهرم، داراب، قیروکارزین و لارستان دچار عارضه‌ زوال زودرس شده اند.
وی با بیان اینکه در عارضه زوال مرکبات، برگ درختان زرد رنگ شده و کم‌کم رو به خشکی می‌رود، افزود: برای بررسی این موضوع و علت آن هفت نفر از محققان رشته‌های گیاه‌پزشکی، علوم باغبانی، خاک‌شناسی، تغذیه و آبیاری از درختان پنج باغ مرکبات این شهرستان نمونه‌گیری و برای بررسی آزمایشگاهی به مرکز تحقیقات فارس ارسال کردند.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان جهرم با بیان اینکه در جلسه‌ای توصیه‌های فنی را به باغداران داده شده است، اظهار داشت: در این جلسه به باغداران توصیه شد تا اعلام نتایج آزمایشگاهی و بررسی کارشناسان، از تغذیه بی‌رویه‌ درختان و کودهای مکمل جلوگیری کنند و پیوسته درختان مرکبات را شست‌وشو دهند.
کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی و مسئول کلینیک‌های گیاه‌پزشکی شهرستان جهرم نیز گفت: با نظارت کارشناسان حفظ نباتات و اعضای کلینیک‌ها، تله‌های مگس میوه‌ مرکبات و سرخرطومی حنایی خرما در باغ های تحت نظر کلینیک‌ها نصب شده است.
محمد علی جهرمی افزود: این اقدام در راستای پایش، ردیابی و مبارزه علیه آفات قرنطینه‌ای است که خوشبختانه تاکنون آفات مذکور در باغ های این شهرستان مشاهده نشده است.
شهرستان جهرم که ۲۴ هزار هکتار باغ مرکبات را در خود جای داده است، در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/5EaVg5