ارائه ۸۵۰ مقاله در بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران

کنگره گیاهپزشکی

چاپ

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران از ارائه ۸۵۰ مقاله به دبیر خانه این کنگره خبر داد.

دکتر کامران رهنما در نشستی خبری که در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه کنگره گیاه پزشکی ایران از قدیمی ترین کنگره‌های علمی کشور است، گفت: اولین کنگره گیاه پزشکی ایران در سال ۱۳۴۴ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد و از آن زمان تا به امروز به صورت مستمر هر دو سال یک بار برگزار می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: با موافقت دکتر نجفی نژاد ریاست دانشگاه و پس از ارائه درخواست این دانشگاه که در سال ۹۵ در بیست و دومین کنگره گیاهپزشکی به میزبانی دانشکده کشاورزی تهران در پردیس کرج برگزار شده بود، اولین برنامه ریزی های برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره انجام شد.

وی در ادامه گفت: تعداد ۱۲۰۰ خلاصه مقاله به زبان فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که پس از بازبینی و بررسی کمیته های داوری تعداد ۸۵۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که در تاریخ پنجم تا هشتم شهریور ماه در کنگره به علاقه مندان و محققان، ارائه می شود.

دکتر رهنما گفت: از تعداد ۸۵۰ مقاله مورد پذیرش، ۵۰ مقاله متعلق به محققان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان استان گلستان است.

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاهپزشکی ایران یادآور شد: مدیریت مصرف آفت کش‌ها در کشاورزی، گیاه پزشکی گیاهان دارویی، گیاه پزشکی گیاهان جنگلی، مشکلات گیاه پزشکی دانه های روغنی وگیاه پزشکی سلامت جامعه و محیط زیست از جمله محورهای این کنگره است.

وی تاکید کرد: به جهت عملیاتی شدن تحقیقات، کارگاه آموزشی رایگان محصولات ارگانیک، کارگاه آشنایی با قارچ‌های سمی، کارگاه آموزشی کنترل و کیفیت سموم کشاورزی به همراه سمپوزیوم تخصصی مدیریت مصرف آفت کش‌ها و بقایای سموم و بازدید از مزارع و باغ های استان گلستان، برای شرکت کنندگان در این کنگره برنامه ریزی شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اعلام شعار این کنگره که غذای سالم و جامعه سالم است، تصریح کرد: انجمن‌های بیماری شناسی گیاهی ایران، حشره شناسی، کنه شناسی، ویروس شناسی، علوم علف‌های هرز و اتحادیه گیاه پزشکان ایران در برگزاری این کنگره با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همکاری دارند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: در پایان این کنگره، نتایج آن برای بهره گیری در برنامه ریزی ها و فعالیت کشاورزان به صورت قطعنامه ای در اختیار نهادهای مرتبط همچون سازمان جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/RSYayc