پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ارائه ۸۵۰ مقاله در بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران
24 مرداد 1397 , ساعت 10:10

ارائه ۸۵۰ مقاله در بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران از ارائه ۸۵۰ مقاله به دبیر خانه این کنگره خبر داد

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران از ارائه ۸۵۰ مقاله به دبیر خانه این کنگره خبر داد.

دکتر کامران رهنما در نشستی خبری که در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه کنگره گیاه پزشکی ایران از قدیمی ترین کنگره‌های علمی کشور است، گفت: اولین کنگره گیاه پزشکی ایران در سال ۱۳۴۴ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد و از آن زمان تا به امروز به صورت مستمر هر دو سال یک بار برگزار می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: با موافقت دکتر نجفی نژاد ریاست دانشگاه و پس از ارائه درخواست این دانشگاه که در سال ۹۵ در بیست و دومین کنگره گیاهپزشکی به میزبانی دانشکده کشاورزی تهران در پردیس کرج برگزار شده بود، اولین برنامه ریزی های برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره انجام شد.

وی در ادامه گفت: تعداد ۱۲۰۰ خلاصه مقاله به زبان فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که پس از بازبینی و بررسی کمیته های داوری تعداد ۸۵۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که در تاریخ پنجم تا هشتم شهریور ماه در کنگره به علاقه مندان و محققان، ارائه می شود.

دکتر رهنما گفت: از تعداد ۸۵۰ مقاله مورد پذیرش، ۵۰ مقاله متعلق به محققان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان استان گلستان است.

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاهپزشکی ایران یادآور شد: مدیریت مصرف آفت کش‌ها در کشاورزی، گیاه پزشکی گیاهان دارویی، گیاه پزشکی گیاهان جنگلی، مشکلات گیاه پزشکی دانه های روغنی وگیاه پزشکی سلامت جامعه و محیط زیست از جمله محورهای این کنگره است.

وی تاکید کرد: به جهت عملیاتی شدن تحقیقات، کارگاه آموزشی رایگان محصولات ارگانیک، کارگاه آشنایی با قارچ‌های سمی، کارگاه آموزشی کنترل و کیفیت سموم کشاورزی به همراه سمپوزیوم تخصصی مدیریت مصرف آفت کش‌ها و بقایای سموم و بازدید از مزارع و باغ های استان گلستان، برای شرکت کنندگان در این کنگره برنامه ریزی شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اعلام شعار این کنگره که غذای سالم و جامعه سالم است، تصریح کرد: انجمن‌های بیماری شناسی گیاهی ایران، حشره شناسی، کنه شناسی، ویروس شناسی، علوم علف‌های هرز و اتحادیه گیاه پزشکان ایران در برگزاری این کنگره با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همکاری دارند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: در پایان این کنگره، نتایج آن برای بهره گیری در برنامه ریزی ها و فعالیت کشاورزان به صورت قطعنامه ای در اختیار نهادهای مرتبط همچون سازمان جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/RSYayc

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

بیست و پنجمین کنگره گیاهپزشکی ایران از تاریخ 17 تا 20 شهریور 1403، به میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در تهران برگزار می شود. کنگره گیاهپزشکی ایران ...
مراسم اختتاميه بیست و چهارمین کنگره گیاه ‌پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی بعد از ظهر روز سه شنبه 15 شهریورماه سال جاری با حضور دكتر جعفری معاون پژوهش و فن­اوری ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد: در سال جاری صادرات محصولات با منشأ گیاهی ۲۵ درصد افزایش یابد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاپور علائی‌مقدم رئیس سازمان ...
No Thoughts on ارائه ۸۵۰ مقاله در بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>