جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز  »   واردات سموم شیمیایی باید متوقف شود
24 مرداد 1397 , ساعت 17:56

واردات سموم شیمیایی باید متوقف شود

رئیس انجمن کود و سم استان البرز اعلام کرد که واردات سموم شیمیایی کشاورزی با مشکلاتی برای تولید کنندگان داخلی همراه شده است.

دکتر محمد خصوصی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های داخلی ، نباید اجازه واردات سموم کشاورزی صادر شود.

وی بیان داشت: سموم تولیدی داخل کشور از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود.

خصوصی گفت: با این اوصاف واردات سموم بی کیفیت خارجی سبب آسیب به تولید داخلی و حتی محصولات کشاورزی و باغی شده است.

رئیس انجمن کود و سم استان البرز افزود: واردات سموم بی کیفیت خارجی افزون بر آسیب های اقتصادی ، سبب خروج ارز از کشور می شود.

خصوصی اظهارداشت: از ۳۰۰ قلم سمومی که وارد کشور می شود بیش از ۷۰ درصد با کیفیت بهتردر داخل تولید می شود اما واردات همچنان ادامه دارد.

رئیس انجمن کود و سم البرز گفت: کل نیاز کشور به سموم شیمیایی ۲۴ میلیون لیتر است که بخش عمده این نیاز در داخل کشور تولید می شود.

وی اظهار داشت : قرار براین بود که ۱۲ درصد کود و سم شیمیایی وارد کشور شود اما اکنون بیش از ۳۰ درصد واردات داریم که به تولید داخلی آسیب وارد کرده است.

رئیس انجمن کود و سم استان البرز افزود: تولید کنندگان داخلی می توانند کل نیاز کشور تامین کنند ضمن آنکه تولید سموم شیمیایی ایرانی با استاندارد های جهانی مطابقت دارد.

وی با اشاره با شعار حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: برخی ما را محدود کرده اند و نمی گذارند تولید داخلی رشد کنند و سنگ لای چرخ تولید کنندگان می گذارند.

دکتر خصوصی گفت: تولید کنندگان ایرانی آمادگی دارند ضمن تامین نیاز داخلی ، سموم شیمیایی را به کشورهای مختلف جهان صادر کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/KM63hy

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
رئیس انجمن تولید کنندگان سموم کشاورزی گفت: سه سال پیش شرکت بایر آلمان از ایران رفت اما امروز سموم کشاورزی با کیفیت تری نسبت به آنها تولید می کنیم. به ...
در نشستی صمیمانه هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم با سرپرست سازمان حفظ نباتات دیدار و گفتگو کردند.به گزارش روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، علایی مقدم با بیان اینکه این سازمان وظایف و ماموریت ...
No Thoughts on واردات سموم شیمیایی باید متوقف شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>