پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز  »   تولید شیر خشک کشاورزی در البرز
29 مرداد 1397 , ساعت 17:42

تولید شیر خشک کشاورزی در البرز

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری البرز از تولید نوعی پودر با پایه شیر برای استفاده در کشاورزی خبر داد و گفت: این پودر می‌تواند هم به عنوان جایگزینی برای سموم شیمیایی و هم منبعی برای باورسازی و غنی‌تر کردن محصولات استفاده شود.

جمال نجفی در توضیح محصول دانش‌بنیان «شیرخشک کشاورزی» گفت: پایه این محصول شیر است که به صورت پودر و برای تقویت و بارورسازی بهتر و غنی‌تر کردن محصولات کشاورزی مختلف به کار برده می‌شود.

نجفی افزود: مطالعات و تحقیقات انجام شده برای تولید این محصول نزدیک به چهارسال زمان برد؛ این محصول اولین شیرخشک کشاورزی در جهان است و نمونه مشابه خارجی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای ابتلا به سرطان در کشور و ارتباط آن با مصرف بیش از حد سموم و کودهای شیمیایی در کشاورزی و اعلام کرد: یکی از قابلیت‌های این محصول، امکان جایگزینی آن با کود و سموم شیمیایی است؛ به عنوان نمونه این شیر خشک کشاورزی می‌تواند از سفیدک سیب و یا شته خیار جلوگیری کند.

نجفی درباره دیگر فوایده استفاده از شیرخشک کشاورزی گفت: شیر غنی‌ترین منبع برای تغذیه و باروری گیاهان است این محصول در کنار بهبود طعم محصولات کشاورزی، هیچگونه تأثیری بر روی موارد اصلی گیاه نمی‌گذارد و تا حد زیادی نیز از خرابی و آسیب دیدن محصول جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر شیرخشک کشاورزی، شیرهای خشک مخصوص دام و حیوانات نیز توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شود افزود: شیر خشک‌های حیوانی هم با پایه اصلی شیر گاو و ترکیبات دیگری مانند شیر والد و پروبیوتیک‌ها تهیه می‌شود؛ در این زمینه نیز تاکنون موفق به تولید ۱۷ نوع شیر خشک حیوانی شده‌ایم در حالی که شرکت‌های مشابه خارجی حداکثر چهار نوع شیر خشک حیوانی دارند .

نجفی ادامه داد: خوشبختانه کیفیت محصولات تولیدی در حدیست که ۱۰ کارخانه لبنیاتی بزرگ کشور برای تهیه مواد اولیه با ما همکاری دارند.

وی از برنامه این شرکت دانش‌بنیان برای صادرات شیرخشک کشاورزی گفت و تصریح کرد: متأسفانه در کشور هیچ ثبات و حمایتی نداریم؛ البته صحبت‌هایی برای توسعه خط تولید این محصول در کشور کانادا داشته‌ایم.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/pr1d2w

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on تولید شیر خشک کشاورزی در البرز

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>