پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان غربی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   168 طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود
29 مرداد 1397 , ساعت 17:02

۱۶۸ طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود

رییس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: 168 طرح پژوهشی در سال زراعی جاری توسط محققان این حوزه در مرکز تحقیقات در حال اجراست

رییس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: ۱۶۸ طرح پژوهشی در سال زراعی جاری توسط محققان این حوزه در مرکز تحقیقات در حال اجراست.

عباسعلی روانلو روز دوشنبه با بیان اینکه ۵۲ مورد از این طرح ها به پایان رسیده، افزود: گزارش های نهایی این طرح ها ارائه یا در حال اتمام و نهایی شدن است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ بخش تحقیقاتی با ۶۸ محقق و ۴۶ هیات علمی در این مرکز فعال است، بیان کرد: ارائه اطلاعات و طرح های نوین برای ارتقای کشاورزی استان و کشور از اهداف فعالیت این مرکز است.
وی با اشاره به نشر دستاوردهای علمی مرکز در سال گذشته ادامه داد: چاپ و نشر ۲۸ مقاله علمی در نشریات و مجلات داخلی و خارجی از گام های مهم در راستای ترویج کشاورزی نوین بوده است.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۷۹ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی در سال گذشته توسط محققان این مرکز ارائه و تعداد ۱۶ فقره نشریه فنی و ترویجی کشاورزی نیز چاپ و نگارش شد.
روانلو افزود: مشارکت در اجرای برنامه های طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه و برگزاری پنج مورد کارگاه آموزشی در راستای دانش افزایی کارکنان از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی اضافه کرد: در طی این مدت پنج فقره تفاهم نامه و قرارداد علمی و تحقیقاتی با ارگان های دولتی و خصوصی عقد شده است.
وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال چهار مورد رونمایی از ارقام نخود، کلون انگور، روش برتر پیوند گردو و ۲ پایه هیبرید بیماری سرطان انگور انجام می شود.
روانلو گفت: هشت عرصه تحقیقاتی زیر نظر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در استان فعال است.
وی بیان کرد: ایستگاه کهریز ارومیه، ایستگاه تحقیقاتی ساعتلو، ایستگاه خوی، پایگاه آبخوان پلدشت، ایستگاه ماکیان جارچیلو، مزرعه تحقیقاتی دیم خرم آباد ارومیه، ایستگاه صنوبر میاندوآب و ایستگاه تحقیقاتی میاندوآب از جمله این عرصه ها و ایستگاه هاست.
به گزارش ایرنا تحقیقات این مرکز کاملا کاربردی است و نتایج حاصل از این تحقیق ها به صورت مستقیم به دست کشاورزان می رسد تا در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش کشاورزی به کار گرفته شود.
آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بهره برداران استان سالانه ۶ میلیون تن محصول تولید می کنند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/HE3Z3c

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

نخستین ایستگاه تحقیقات کیوی کشور در استان گیلان در محل ایستگاه تحقیقات کشاورزی عباس آباد شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی این استان افتتاح شد. محمدرضا عباسی مژدهی در مراسم ...
مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار داشت: لازم است تصمیمات ...
به منظور فراهم آوردن امکان همکاری‌های علمی- پژوهشی در کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند توسط روسای پژوهشگاه و موسسه امضاء و مبادله ...
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر رفع موانع همکاری های تحقیقاتی در زمینه ۲۸ پروژه مشترک بخش کشاورزی میان ایران و چین تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع ...
No Thoughts on ۱۶۸ طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>