پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها, ایران  »   ۱۷ هزار کاربر پهپاد در کشور فعال است/کاربرد پهپاد در حوزه کشاورزی
28 مرداد 1397 , ساعت 16:14

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور خبر داد؛

۱۷ هزار کاربر پهپاد در کشور فعال است/کاربرد پهپاد در حوزه کشاورزی

 دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور با اشاره به افزایش استفاده از پهپادهای غیرنظامی، از وجود ۱۷ هزار کاربر پهباد در کشور خبر داد

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور با اشاره به افزایش استفاده از پهپادهای غیرنظامی، از وجود ۱۷ هزار کاربر پهباد در کشور خبر داد.

حامد سعیدی ظهر یکشنبه در همایش پهپادهای غیرنظامی در اردبیل افزود: در این زمینه استان اردبیل بیشترین افزایش را در استفاده از پهپادهای غیرنظامی داشته است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل طی سال های اخیر در استفاده از پهپادهای غیر نظامی رشد بسیار خوبی داشته است، متذکر شد: در این فناوری اردبیل از میانگین کشوری و جهانی رشد بیشتری داشته است.

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور یکی از کاربری های این فناوری را در بحث کشاورزی برشمرد و یادآور شد: در بحث کشاورزی استان اردبیل و منطقه دشت مغان به عنوان قطب کشاورزی کشور هدفگذاری کرده و برنامه های ویژه ای را به مرحله اجرا گذاشته ایم.

وی بیان داشت: سنجش از دور و طیف سنجی در کشف آفات و مبارزه با بیماری های گیاهی هم با ماهواره و هم با پهپاد یگان های سم پاش و یگان های طیف سنج از جمله این برنامه ها است.

سعیدی کاربرد دیگر این فناوری در استان اردبیل را در زمینه توسعه گردشگری برشمرد و اضافه کرد: اردبیل ظرفیت بسیار مطلوبی در بحث جاذبه های گردشگری دارد، لذا می توان با بهره گیری از پهپاد و تصویربرداری از جاذبه های گردشگری استان برای توسعه این صنعت استفاده کرد.

وی در خصوص صلاحیت فنی استفاده از پهپاد از سوی کاربران کشورب تصریح کرد: از مجموع ۱۷ هزار کاربر پهپاد در کشور هم اکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر گواهینامه دریافت کرده اند و صلاحیت فنی استفاده از پهپاد را دارند.

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور با اشاره به برگزاری همایش پهپادهای غیرنظامی در اردبیل تاکید کرد که این همایش با هدف آموزش فناوری و زیرساخت ها به کاربران و نیز آموزش مقررات، فرآیند ثبت پرنده، پلاک کردن پرنده و همچنین روش هماهنگی با فرودگاه ها و نهادهای انتظامی و امنیتی برای پرواز در مناطقی که نیاز به مجوز دارند، برگزار می شود.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/JtFP4n

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
دومین کوادکوپتر سمپاشی و مبارزه با آفات در شهرستان نمین به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل ملحق شد. سمپاشی یکی از راهکار‌های مبارزه با آفات در زمین‌های کشاورزی است، که ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت:‌ استفاده از پهپاد در گیاهپزشکی می‌تواند در جهت تحلیل و تجزیه وضعیت عوامل خسارتزای کشاورزی بکار گرفته شود. به نقل از روابط عمومی ...
No Thoughts on ۱۷ هزار کاربر پهپاد در کشور فعال است/کاربرد پهپاد در حوزه کشاورزی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>