پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, کرمان  »   2500 خلبان پهپاد در کشور دارای گواهینامه صلاحیت فنی هستند
6 اسفند 1396 , ساعت 10:23

مدیر مرکز ساماندهی پهبادهای غیرنظامی:

۲۵۰۰ خلبان پهپاد در کشور دارای گواهینامه صلاحیت فنی هستند

مدیر مرکز ساماندهی پهبادهای غیرنظامی کشور گفت: 2 هزار و 500 خلبان پهباد در 85 دوره آموزشی پس از طی دوره های لازم و موفقیت در آزمون خلبانی دارای گواهینامه صلاحیت فنی شده اند

مدیر مرکز ساماندهی پهبادهای غیرنظامی کشور گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ خلبان پهباد در ۸۵ دوره آموزشی پس از طی دوره های لازم و موفقیت در آزمون خلبانی دارای گواهینامه صلاحیت فنی شده اند.

حامد سعیدی روز شنبه در حاشیه برگزاری نخستین دوره پهبادهای غیرنظامی جنوب استان کرمان به دوره های آموزشی پهپاد در کشور اشاره کرد و افزود: از ابتدای فعالیت مرکز ساماندهی پهپادهای غیرنظامی کشور ۸۵ دوره یکپارچه کشوری برای ساماندهی پهپاد و آموزش فناوری کاربردهای ایمنی پرواز و مقررات هوایی در کشور برگزار شده است.
وی اظهار کرد: بیش از ۷۰ شرکت و موسسه در کشور برای تولید، تعمیر، فروش و آموزش پهپاد تاسیس شده که عمده این شرکت های دانش بنیان با متوسط میانگین سنی مدیران زیر ۲۷ سال است.
مدیر مرکز ساماندهی پهپادهای غیرنظامی کشور گفت: یگان های واکنش سریع پهباد از خلبان های موفق و فعال پهپاد در استانها که توان و انگیزه فعالیت های داوطلبانه، امدادی و کمک به یگان های امداد و نجات انتظامی و امنیتی داشته اند، تشکیل شده است.
وی افزود: نجات افراد در حال غرق در سرچشمه های رودخانه دژ (چال کندی )، مدیریت بحران در سیل سواحل استان بوشهر، نقشه برداری کامل و رایگان مناطق زلزله زده سرپل ذهاب ازگله و ثلاث، یافتن کوهنوردان مفقود شده در برف در ارتفاعات برفگیر آذربایجان، گلستان و لرستان، کشف و رصد مسیر سقوط و کشف بقایای هواپیمای سانحه دیده ارتفاعات دنا، کشف تعداد قابل توجهی محموله های قاچاق و کاروان های مواد مخدر و گروههای خراب کار با همکاری نهادهای انتظامی و امنیتی از عملکرد یکساله مرکز ساماندهی پهپادهای غیرنظامی در سطح کشور است.
وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۰ بار تیم های پهپادی جهت فیلمبرداری و نقشه برداری به کشورهای مختلف دنیا اعزام و ضمن ایجاد درآمد ارضی بر مبنای اقتصاد دانش بنیان برای کشور موجب بالا رفتن اعتبار کشور در سطح بین المللی شده است.
سعیدی بیان کرد: دستورالعمل های ویژه هماهنگی پرواز در شورای امنیت کشور و سازمان هواپیمایی کشوری به صورت وسیع تنظیم و در یک سال اخیر به استانداری و فرمانداری ها ابلاغ شده است تا کشور از مزایای بی شمار این فناوری و استعدادهای وافر نخبگان خود استفاده حداکثری کند.
وی بیان کرد: مرکز ساماندهی پهپادهای غیرنظامی کشور با مصوبه شورای عالی امنیت ملی از سال ۹۴ ساماندهی تمام کاربران تولیدکنندگان، واردکنندگان، آموزش دهندگان و فروشندگان وسایل پرنده بدون سرنشین و ربات های پرنده تحت نظارت نهادهای ذی صلاح توسط اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران مرکز ساماندهی پهباد رسما وارد فاز اجرایی شد.
وی ادامه داد: مطالعات این بخش با همکاری مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود که از ابتدای فعالیت مرکز ساماندهی پهبادهای غیرنظامی کشور ۱۱ هزار کاربر پهپاد مورد آموزش قرار گرفتند که ۷ هزار شغل در این زمینه ایجاد شد.
وی تصریح کرد: فعالیت های این بخش در زمینه های فیلمبرداری، عکاسی، نقشه برداری هوایی، نظارت بر معادن، بازرسی خطوط برق فشار قوی، نفت و گاز، سنجش از دور، سم پاشی هوایی و امداد و نجات است.

 

فرماندار جیرفت گفت: پهپادها بازوی توانایی دربروز کردن بخش کشاورزی جنوب کرمان است.
احمد امینی روش در دیدار با مدیرمرکز ساماندهی پهبادهای غیرنظامی کشور افزود: باید از تکنولوژی های روز دنیا بویژه صنعت بهپاد در راستای رشد و تعالی منطقه جنوب استان کرمان استفاده کنیم.
وی به ظرفیت های بخش معدنی، گردشگری و کشاورزی منطقه جنوب کرمان اشاره و اظهار کرد: پهپادها بازوی بروزی در بخش کشاورزی جنوب کرمان هستند که می توانند کمک خوبی در این زمینه به بخش کشاورزی جنوب کرمان ارایه کند.

 

بخش کشاورزی جنوب کرمان پهپادی می شود
شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت در دیدار با مدیر مرکز ساماندهی پهپادهای غیرنظامی کشورگفت: با برگزاری اولین دوره پهپاد غیرنظامی کشور در جنوب کرمان شاهد کلید خوردن این فناوری جدید در این منطقه بخصوص در حوزه کشاورزی هستیم.
وی ضمن استقبال از برگزاری اولین دوره پهباد در جنوب کرمان اظهار کرد: فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کمک بسیار خوبی در زمینه سم پاشی بخش کشاورزی جنوب کرمان دارد
جنوب کرمان از شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/ikqJzV

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
دومین کوادکوپتر سمپاشی و مبارزه با آفات در شهرستان نمین به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل ملحق شد. سمپاشی یکی از راهکار‌های مبارزه با آفات در زمین‌های کشاورزی است، که ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت:‌ استفاده از پهپاد در گیاهپزشکی می‌تواند در جهت تحلیل و تجزیه وضعیت عوامل خسارتزای کشاورزی بکار گرفته شود. به نقل از روابط عمومی ...
No Thoughts on ۲۵۰۰ خلبان پهپاد در کشور دارای گواهینامه صلاحیت فنی هستند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>