پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   امحا سموم کشاورزی تاریخ گذشته در کرمان
13 بهمن 1395 , ساعت 10:08

امحا سموم کشاورزی تاریخ گذشته در کرمان

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: 18 تن سم کشاورزی از رده خارج که از 50 سال قبل در انبار شهر باغین کرمان دپو شده بود با حمایت استانداری کرمان و سازمان جهاد کشاورزی امحا می شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۱۸ تن سم کشاورزی از رده خارج که از ۵۰ سال قبل در انبار شهر باغین کرمان دپو شده بود با حمایت استانداری کرمان و سازمان جهاد کشاورزی امحا می شود.

ناصر طاهری روز چهارشنبه افزود: بخشی از این سموم که غیر کلره بودند در ابتدای دولت یازدهم توسط یک شرکت معتبر، بسته بندی و به منظور امحا به تهران و ساوه منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ شخص و نهادی در دولت های قبل برای معدوم کردن این سموم کاری انجام نداده است اضافه کرد : مصرف سموم کلره ای که در این انبار دپو شده، سال های قبل ممنوع شده و اخیرا یک شرکت داخلی که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی است امور بسته بندی و پلمپ این سموم را انجام داده است.
طاهری ادامه داد: وجود این سموم در حال حاضر به دلیل بسته بندی شدن مطابق با استانداردهای لازم و پلمب بودن در انبار هیچ خطری برای مردم و محیط زیست منطقه باغین ندارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان اظهار کرد: بوی حاصل از این سموم بسیار کم شده و بویی که در حال حاضر استشمام می شود بی خطر است.
وی با بیان اینکه امکانات و وسایل برای امحا کردن این سموم در کشور وجود ندارد عنوان کرد: سم های کلره برای امحا شدن باید به کشور فرانسه منتقل و در آنجا معدوم شوند.
طاهری اضافه کرد: برای امحا کردن هر کیلو از این سموم حدود ۱۲ یورو اعتبار نیاز است که با هزینه های حمل و بسته بندی حدود ۱۰ میلیارد ریال برای معدوم کردن تمام سموم موجود در انبار باغین کرمان نیاز داریم.
وی ضمن تقدیر از مدیران استانداری کرمان تصریح کرد: استانداری کرمان تاکنون ۲ میلیارد ریال برای معدوم کردن سموم غیرکلره به سازمان حفظ نباتات کمک کرده است.
طاهری افزود: پیگیری های لازم برای دریافت اعتبار انجام شده و منتظر هستیم، سازمان مدیریت بحران کشور این اعتبار را در اختیار سازمان حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمان قرار دهد.
۲۵۰ تن از سموم سنواتی دپو شده در باغین کرمان در کشور موجود است که ۱۸ تن از این مقدار در شهر باغین و در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر کرمان دپو شده است.
استان کرمان دارای ۲۳ شهرستان است و جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

معاون پژوهش، فن‌آوری و انتقال یافته‌های تحقیقاتی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با تشریح اقدامات انجام شده برای حفاظت از تنوع زیستی کشور در قالب مناطق حفاظت شده، ذخیره‌گاه‌های جنگلی و قطعات ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: واردات چوب با پوست به کشور با رعایت دستورالعملی که ساعت‌ها روی آن کار شده است، آزاد است. به نقل از روابط عمومی سازمان ...
سرپرست دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور در نامه ای به سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ممنوعیت تهیه و مصرف حشره کش دیازینون از اول مهر ۱۴۰۱ را اعلام کرد....
مسئولیت اصلی سازمان حفظ نباتات سیاست­گذاری، برنامه ­ریزی، هدایت و نظارت بر اجرای برنامه ­های حفظ گیاهان و محصولات کشاورزی در مقابل عوامل خسارت زای گیاهی می ­باشد. این سازمان ...
No Thoughts on امحا سموم کشاورزی تاریخ گذشته در کرمان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>