پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, خراسان شمالی  »   اقبال دانشجویان به رشته های کشاورزی کم شده است
9 شهریور 1397 , ساعت 10:25

وزیر علوم:

اقبال دانشجویان به رشته های کشاورزی کم شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقبال دانشجویان به برخی از رشته های کشاورزی کمتر شده است و حال آنکه بخش کشاورزی ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقبال دانشجویان به برخی از رشته های کشاورزی کمتر شده است و حال آنکه بخش کشاورزی ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد.

منصور غلامی عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان و هیات رئیسه مجتمع آموزش عالی شیروان با بیان اینکه ۶۰ درصد شرکت کنندگان کنکور امسال در گروه علوم تجربی بودند، گفت: ظرفیت استخدام و اشتغال بخش پزشکی جاذبه زیادی برای پذیرفته شدگان این رشته ایجاد کرده است.
وی افزود: در صورت تعریف رشته های جدید و چهره مناسب از کشاورزی، جاذبه ای برای این رشته ایجاد می شود که این امر نیازمند توجه بیشتر به این حوزه است چرا که برخی از داوطلبان تنها برای اشتغال در رشته های دیگر تحصیل می کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به شرایط اشتغال امروز باید دانشجویان را با کارگاه های تخصصی آشنا کرده و علم و تخصص جدید به آنان آموزش داد.
غلامی افزود: انتظار می رود با توجه به ظرفیت های جدیدی که در مجتمع های آموزش عالی فراهم شده، مسئولان به دنبال فراهم کردن اعتبار و جاذبه به کمک مجموعه های دانشگاهی بیایند و ضرورت دارد استان ها از شرایط فعلی دانشگاه ها حمایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید طرح برنامه راهبردی، جامع و پروژه های جدید و مسائل و مشکلات را تدوین کرد، افزود: هم اکنون ارتباط با جامعه و صنعت به صورت جدی در حال پیگیری است که در حوزه کشاوزی هم باید این اتفاق بیفتد و مراکز رشد سریع راه اندازی شود.
غلامی با اشاره به نیاز جامعه به مباحث علمی و آموزشی، افزود: آموزش عالی کشور از نظر کمی توسعه زیادی یافته و اکنون دانشگاه ها با صندلی های خالی مواجه هستند.
مجتمع آموزش عالی شیروان با ۱۳ رشته تحصیلی و ۱۲ نفر عضو هیات علمی، حدود هزار
دانشجو دارد.
مرکز شهرستان شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/PbBbH4

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

One Thought on اقبال دانشجویان به رشته های کشاورزی کم شده است
    میرزایی
    1 Sep 2018
    8:54am

    سلام
    همان بهتر که کسی کشاورزی نخواند تا شاید جامعه و دولت روزی قدر مهندس کشاورز را بیشتر بدانند. ما با مدرک فوق لیسانس و با اشتغال در بخش خصوصی به اندازه کارگر حقوق می گیریم. مگر حقوق ما باید یکی باشد؟

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>