پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   هجوم سنگین ملخ صحرایی به قیروکارزین
3 خرداد 1399 , ساعت 20:06

مدیر جهادکشاورزی قیروکارزین خبر داد:

هجوم سنگین ملخ صحرایی به قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از هجوم سنگین و بی سابقه ملخ صحرایی به مزارع و باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در دو دهستان هنگام و زاخرویه از بخش مرکزی قیرو کارزین عملیات مبارزه به سرعت در حال انجام است.

مهدی همتی شنبه ۳ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ریزش متعدد دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی از ۳۱ اردیبهشت، افزود: عملیات مبارزه با موج جدید ملخ صحرایی تاکنون در بیش از ۳۵۰ هکتار از مناطق آلوده با مشارکت کشاورزان و باغداران انجام شده است.

او با تاکید بر وسعت اراضی در معرض خطر، عنوان کرد: نزدیک به ۱۵۰ نفر از بهره برداران با دریافت بیش از ۲۸۰ لیتر سم به وسیله ادوات و سمپاش‌های شخصی مبارزه را انجام داده‌اند که با توجه به مسائل فنی در این حوزه احتمال نیاز به سمپاشی دوباره نیز وجود دارد.

همتی با بیان اینکه ملخ‌های ریزش کرده بال دار و نا بالغ هستند، عنوان کرد: این ملخ‌ها برای رشد و بلوغ نیاز غذایی بالایی دارند و به شدت گرسنه بوده از این رو هیچ محصول کشاورزی از تعرض و خطر آن مصون نیست.

به گفته او، گروه زیادی از محصولات زراعی مانند گوجه فرنگی، بادمجان، آفتاب گردان و محصولات باغی مانند نحیلات و انواع مرکبات در مناطق مذکور در معرض آسیب هستند که تاکنون با سرعت العمل اکیپ‌های جهاد کشاورزی و باغداران منطقه خسارت به حداقل مقدار ممکن رسیده است.

همتی ضمن تشکر از همکاران درگیر مبارزه با ملخ صحرایی، بیان کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، باغ‌ها و مزارع برای ردیابی ملخ صحرایی در این شهرستان پایش و در ۶۶۷ هکتار مبارزه شیمیایی انجام شده است.

او ادامه داد: برای سطوح سمپاشی شده بیش از ۷۸۰ لیتر سم به صورت کاملا رایگان تهیه و در اختیار بهره برداران قرار گرفته که با توجه به وضعیت موجود سموم مورد نیاز افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تاکید کرد که کشاورزان و باغداران نسبت به بازدید مزارع و باغ‌های خود به شکل مستمر اقدام کنند. همچنین برای مبارزه، سمپاش‌های خود را آماده به کار داشته باشند.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارش های بالاتر از نرمال در عربستان و شرق آفریقا، احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور وجود دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان دراوایل سال ۱۴۰۲ خبر داد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : ...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه استان‌های جنوبی مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرند و تدابیر لازم برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی به جنوب ...
مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح نزدیک به ۸۰ هزار هکتار پیش بینی می شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
No Thoughts on هجوم سنگین ملخ صحرایی به قیروکارزین

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>