پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   برگزاری نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع وابسته کشاورزی/ضرورت آموزش هرچه بیشتر کشاورزان با ورود فناوری‌های نوین
12 شهریور 1397 , ساعت 13:50

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی اعلام کرد

برگزاری نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع وابسته کشاورزی/ضرورت آموزش هرچه بیشتر کشاورزان با ورود فناوری‌های نوین

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع وابسته کشاورزی گفت: آموزش هرچه بیشتر کشاورزان با ورود فناوری‌های نوین به بخش کشاورزی جهت افزایش بهره‌وری و تولیدات در این زمینه ضرورت دارد و این موضوع نیز یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

کاظم خاوازی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع وابسته کشاورزی (اتماک آی فارم) اظهار داشت: این نمایشگاه ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران، ابتدای بزرگراه خلیج فارس برگزار می‌شود و ساعت بازدید آن ۱۰ صبح تا ۶ بعد ازظهر است همچنین نمایشگاه به صورت جامع در پایتخت برگزار شده تا همه حوزه‌های کشاورزی با ظرفیت‌های گوناگون در سطح ملی در آن مشارکت داشته باشند
وی افزود: به غیر از سال گذشته نمایشگاه ماشین آلات و صنایع وابسته کشاورزی در سطح استانی برگزار می‌شد و با توجه به تنوع شرکت‌ها و ظرفیت‌های گوناگون تصمیم بر آن شد که این نمایشگاه به صورت جامع در پایتخت برگزار شود تا همه حوزه‌های کشاورزی با ظرفیت‌های گوناگون در سطح ملی در آن مشارکت داشته باشند.

کاظم خاوازی
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی ادامه داد: این نمایشگاه سال گذشته در تهران به خوبی برگزار شد و اکثر شرکت‌ها توانستند تولیدات خود را ارائه دهند. خوشبختانه با ایجاد تعامل سازنده با انجمن تولید کنندگان ماشین الات کشاورزی و شرکت برساز رویداد پارس، مقرر گردید برگزاری این نمایشگاه در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.
خاوازی در ادامه با اشاره به ابلاغ وزیر کشاورزی مبنی بر توسعه کشت فراسرزمینی عنوان کرد: با توجه به کمبود خاک حاصلخیز و نیز محدودیت‌های تامین آب کافی برای کشاورزی، موضوع توسعه کشت فراسرزمینی مدنظر قرار گرفت و بر همین اساس مقرر شد برخی از محصولات کشاورزی در اراضی کشور‌های همسایه که شرایط آب و هوایی مناسبی دارند، تولید شوند.
وی با اشاره به اینکه ایران صادر کننده خوبی برای تکنولوژی است و می‌تواند بازار خوبی در کشور‌های همسایه برای خود فراهم کند، گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود شرکت‌ها می‌توانند توانمندی‌های خود را ارائه دهند و همچنین انعقاد قرارداد در مورد تبادل دانش و ارتباطات علمی نیز صورت می‌گیرد؛ و به طور کلی بازار خوبی نیز برای همه تولید کنندگان و شرکت‌کنندگان وجود دارد.
خاوازی عنوان کرد: با هدف توانمندسازی بهره برداران و ارائه فناوری‌های جدید، کارگاه‌های آموزشی نیز در حاشیه این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: در حال حاضر ایران با چند آژانس بین المللی از جمله سازمان خوار و بار جهانی فائو و بسیاری از انجمن‌ها و سازمان‌های بین المللی در حوزه کشاورزی همکاری داشته و عضو سازمان بهره وری آسیایی نیز است.
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی گفت: در زمینه تبادل اطلاعات و ارائه فناوری با کشور‌های آسیای میانه، غرب آسیا و افغانستان همکاری‌های بسیار خوبی داریم و دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و موضوع کشاورزی فراسرزمینی را در برخی از کشور‌ها آغاز کرده‌ایم.
وی از همکاری ایران و کشور‌های قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و قزاقستان در حوزه تبادل فناوری در حوزه تکنولوژی کشاورزی خبر داد و گفت: ترویج دوره‌های مکانیزه کشاورزی و ارائه دانش و فناوری در این زمینه‌ها مد نظر قرار گرفته و همچنین تبادل مدرس و فراگیر صورت می‌گیرد. همچنین کشور‌های اروپایی در این زمینه با ما همکاری داشته و تفاهم نامه‌هایی نیز منعقد شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ارتقای دانش کشاورزان در افزایش سرانه تولید بسیار حائز اهمیت است، افزود: در واقع امروزه شکاف تولید بین کشاورزان متوسط و پیشرو و نمونه زیاد بوده و نیاز داریم تا ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی را با هدف ارتقای میانگین تولید، افزایش دهیم.
وی با اشاره به ابلاغ نظام نوین ترویج کشاورزی به دستور وزیر جهاد کشاورزی در ۸ استان طی سال ۹۴ گفت: این نظام به صورت کامل در سال ۹۵ در همه کشور اجرایی شد و بر همین اساس ۱۰ هزار مسئول مروج مسئول پهنه در مراکز جهاد کشاورزی جانمایی شدند و بالغ بر ۱۳۰۰ مرکز جهاد کشاورزی دهستان از حیث سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و ساماندهی شدند.
وی در ادامه افزود: با هدف افزایش سرعت و کیفیت جریان دانش و اطلاعات در بخش کشاورزی، بالغ بر ۱۰۰۰ محقق معین و ۱۰۰ پژوهشگر مروج ارشد وظیفه پشتیبانی فنی و علمی مروجان و بهره برداران را به عهده دارند. ایشان در پایان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در زمینه ارتقای دانش و معرفی فناوری به بخش کشاورزی موثر و موفق باشیم.

دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع وابسته کشاورزی

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/DMQDvj

خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
با اجرای تفاهم نامه آموزشی ترویجی ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، زمینه مشارکت زنان روستایی در تولید و کاربرد زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج فراهم گردید. به دنبال ...
در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند گفت: سه رقم جدید چغندر مقاوم به ریزومانیا، پوسیدگی ریشه و نماتد معرفی و به‌زودی وارد بازار می‌شود. داریوش طالقانی رئیس موسسه ...
No Thoughts on برگزاری نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع وابسته کشاورزی/ضرورت آموزش هرچه بیشتر کشاورزان با ورود فناوری‌های نوین

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>