پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   ضرورت مقابله جدی با پروانه دم قهوه‌ای در اهر
17 خرداد 1399 , ساعت 17:17

ضرورت مقابله جدی با پروانه دم قهوه‌ای در اهر

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به کارگیری همه امکانات را برای جلوگیری از خسارت آفت پروانه دُم قهوه‌ای به جنگل فندقلوی اهر خواستار شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به کارگیری همه امکانات را برای جلوگیری از خسارت آفت پروانه دُم قهوه‌ای به جنگل فندقلوی اهر خواستار شد.

محرم زاده گفت: اگر جلوی این آفت گرفته نشود ممکن است به باغها و اراضی کشاورزی نیز آسیب برساند که قابل جبران نباشد و همچنین کشاورزان را نیز از لحاظ اقتصادی با مشکل روبرو کند.

وی افزود: لازم است مناطق آلوده به آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی اهر به صورت هوایی محلول پاشی شود، چرا که طغیان این آفت می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به جنگل‌های این شهرستان وارد کند.
نماینده مردم اهر و هریس در خانه ملت ادامه داد: در خصوص مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده فندقلو باید از دیدگاه‌ها و ظرفیت روستائیان بومی حاشیه این مناطق جنگلی نیز استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی هم در این نشست از تداوم مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در مناطق جنگلی درگیر در اهر تا پایان سال جاری خبر داد.
مهردادی گفت: نحوه مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای یک موضوع فنی و علمی است و نمی‌توان بدون فن و علم در این باره به طور غیرعلمی اظهار نظری کرد.
وی افزود: برخی اقدامات نظیر محلول پاشی در مناطق آلوده انجام شده و اقدامات مکانیکی نیز از روز‌های ابتدایی فصل پاییز آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم گفت: اگر طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی اهر، از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان بحرانی اعلام شود آماده هرگونه همکاری و پیگیری از مرکز برای مبارزه با این آفت هستیم.
هنربر افزود: اگر استان همجوار در کنترل آفت پروانه دُم قهوه‌ای کم کاری کرده و این کم کاری باعث طغیان آفت شده است به مدیریت بحران استان ارجاع شود تا آن را پیگیری کنیم.

فرماندار اهر نیز در این جلسه گفت: ۳ هزار هکتار از جنگل‌های ارسباران در شهرستان اهر واقع شده و بخش بزرگی از آن دچار آفت پروانه دُم قهوه‌ای شده است.
محمودی افزود: جنگل فندقلوی اهر ظرفیت گردشگری مهمی برای استان است و باید سعی کنیم تا از خسارت این آفت در جنگل‌ها بکاهیم.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی مـدیریت تلفیقی پروانه دم قهوه ای در باغات توســـط دفتر پیش آگاهی سازمـان حفـظ نباتـات بـا همکـاری محققین موســسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. پروانه برگ‌خوار ...
مبارزه با آفت «پروانه دم قهوه‌ای» به عنوان بلای جان پهنه جنگلی ارسباران در آذربایجان‌شرقی، با هم‌افزایی اداره کل مدیریت بحران استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان در سال ...
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محلول‌پاشی جنگل‌های ارسباران با هواپیمای سبک امروز، جمعه از منطقه عمومی مقیاس جدید در شهرستان کلیبر آغاز شد. به نقل از ایرنا، ...
پروانه دوم قهوه‌ای آفت جدیدی است که این روز‌ها به جان درختان بلوط طارم سفلی افتاده است. مگس زیتون و ملخ مراکشی کم بود، آفت پروانه دم قهوه‌ای هم به ...
No Thoughts on ضرورت مقابله جدی با پروانه دم قهوه‌ای در اهر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>