پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   مبارزه علیه آفت کنه گردآلود خرما در نخلستان های فارس
21 خرداد 1399 , ساعت 15:52

مبارزه علیه آفت کنه گردآلود خرما در نخلستان های فارس

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: باغداران در صورت مشاهده کنه گردآلود خرما، مبارزه با این آفت را با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: باغداران در صورت مشاهده کنه گردآلود خرما، مبارزه با این آفت را با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.

حمید دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: آفت کنه گردآلود خرما همزمان با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند و با مکیدن شیره میوه درختان موجب لاغر شدن آن‌ها می‌شود.

او، با اشاره به اینکه نخل داران برای جلوگیری از خسارت‌های این آفت، سمپاشی نخلستان‌ها را باید به موقع انجام دهند، تصریح کرد: با مبارزه به ‌موقع با این نوع آفات، هیچ مشکلی برای نخلستان های استان به وجود نمی آید و می‌توان شاهد عملکرد مطلوب در نخلستان‌ها بود.

دبیری ادامه داد: خاک‌آلود و نامرغوب شدن میوه و قرار گرفتن یک‌لایه تار روی میوه از مهم‌ترین علائم این آفت است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: در فارس سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما از ۳۰ هزار هکتار نخلستان برداشت می‌شود.

او، اضافه کرد: فارس بعد از کرمان، هرمزگان و خوزستان چهارمین استان در کشور از نظر سطح و تولید خرما بوده که در استان ۱۰۰ رقم نیز شناسایی شده است.

دبیری گفت: خرمای شاهانی، زاهدی و کبکاب بیشترین رقم سطح کشت خرما در فارس را تشکیل می‌دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: عمده خرمای استان فارس در شهرستان‌های جهرم، کازرون، خنج، قیر و کارزین، مهر، لامرد، فراشبند، فیروز آباد، داراب، زرین دشت و لارستان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

عملیات مبارزه با کنه گرد آلود در نخلستان‌های لامرد به پایان رسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: برای جلوگیری از خسارت به درختان خرما، عملیات مبارزه با کنه گرد ...
نخلداران آبادان و خرمشهر مراقب کنه تارتن خرما باشند. حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: با افزایش دمای هوا در خرداد، آفت کنه تارعنکبوتی یا گرد آلود خرما ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان از آغاز عملیات کنترل کنه گردآلود خرما در شهرستان تنگستان خبر داد. اسلام رضایی اظهار داشت: آفت کنه گردآلود یا تارتن خرما از آفات مهم ...
کنه‌های تارتن یا گرد آلود خرما یکی از تهدید‌های خطرناک برای نخلستان‌های استان بوشهر است که بیش از ۹۰ درصد نخیلات استان را تهدید می‌کند. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد ...
No Thoughts on مبارزه علیه آفت کنه گردآلود خرما در نخلستان های فارس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>