پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   گزارش های تصویری  »   زخم‌هایی بر پیکر درختان راش
20 خرداد 1399 , ساعت 9:22

زخم‌هایی بر پیکر درختان راش

درختان راش‌ یکی از مهمترین گونه‌های درخت در جنگل‌های جهان هستند که تاکنون حدود ۱۳ گونه از آن‌ها در نقاط مختلف دنیا شناسایی شده است. هر یک از این گونه‌ها ضمن شباهت‌هایی با یکدیگر، از نظر شکل، خواص و اقلیم محل زیست با یکدیگر متفاوتند. عمر این درخت ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال است.

این درخت که یکی از باارزش‌ترین درختان در جهان است در گیلان و مازندران و در ارتفاع بیشتر از ۲۰۰۰ متر از سطح- دریا یافت می‌شود. جنگل‌های راش سنگده ساری که در منطقه حفاظت شده قرار دارد از جمله جنگل‌های راش در ایران است که متاسفانه برخی از شهروندان ناآگاه، با رفتار نابهنجار خود سلامت شمار زیادی از آن‌ها را به خطر انداخته‌اند؛ کندن پوست آن‌ها به قصد ثبت یادگاری یا نشانه و علامت!

البته کندن پوست درختان و نوشتن یادگاری و نشانه گذاری روی تنه درختان و حتی اماکن تاریخی، مختص ایران نیست، بلکه رفتاری است که در برخی دیگر از کشورها نیز کم و بیش وجود دارد. با این حال نگرانی درباره این معضل، تنها به نبود آگاهی یا فرهنگ متعالی در بین برخی از شهروندان خلاصه نمی‌شود، بلکه مستقیما بر سلامت درختان و نابود کردن تدریجی آن‌ها و محیط زیست تاثیر می‌گذارد. این رویه غلط متاسفانه از دیرباز در ایران وجود داشته است و همچنان هم ادامه دارد.

راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش
راش

عکاس: مصطفی شانچی

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on زخم‌هایی بر پیکر درختان راش

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>