پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   ایران  »   استفاده از سمپاش الگویی مه ساز فوگر در گلخانه های سبزی و صیفی نمین
28 دی 1394 , ساعت 7:28

برای نخستین بار و در شهرستان نمین:

استفاده از سمپاش الگویی مه ساز فوگر در گلخانه های سبزی و صیفی نمین

برای نخستین بار از سمپاش مه ساز حرارتی فوگر به صورت الگویی جهت مبارزه با عوامل خسارتزا در گلخانه های سبزی و صیفی شهرستان نمین استفاده شد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر افزود: برای نخستین بار در این شهرستان از سمپاش مه ساز حرارتی فوگر به صورت الگویی جهت مبارزه با عوامل خسارتزا در گلخانه های سبزی و صیفی این شهرستان استفاده گردید.

وی اضافه کرد: این دستگاه با استفاده از تکنولوژی جدید ابداع شده و محلول سم را از طریق احتراق ضربانی و با تولید مه مصنوعی با استفاده از فشار حاصل از انرژی گرمایی وجنبشی به صورت ذراتی کوچک تر از ۵۰ میکرون در هوا پخش می کند، ذرات سم به حالت معلق در فضا به تمام قسمت هایی که دسترسی به آنها مشکل بوده، نفوذ کرده و در نتیجه ماده مؤثره سم بدون آنکه از خود بقایایی نامطلوب برجا بگذارد، به صورت یکنواخت پخش می شود.

حسنی افزود: از این سیستم سمپاشی علاوه بر گلخانه ها می توان برای کنترل آفات انباری (بید سیب زمینی) و جلوگیری از سرمازدگی باغات میوه استفاده کرد. متقاضیان می توانند با مراجعه به واحد حفظ نباتات این مدیریت هماهنگی لازم جهت سمپاشی گلخانه های خود را انجام دهند.

خبرگزاری ایانا

مطالب مرتبط

No Thoughts on استفاده از سمپاش الگویی مه ساز فوگر در گلخانه های سبزی و صیفی نمین

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>